«فاطمه» و «زهراء» محبوب‌ترین اسامی برای دختران تازه متولد شده قمی
«فاطمه» و «زهراء» محبوب‌ترین اسامی برای دختران تازه متولد شده قمی
تیموری با بیان این که در ۸ ماهه نخست سال جاری نیز بیش‌ترین اسامی نام‌گذاری شده برای ائمه معصومین بوده است، تصریح کرد: اسامی امیرحسین، محمدعلی و امیرمحمد بیش‌ترین فراوانی را در میان فرزندان پسر و اسامی فاطمه، زهرا و زینب بیش‌ترین فراوانی را در میان دختران داشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، منوچهر تیموری، مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به آمار ۸ ماهه نخست سال جاری در ثبت احوال، عنوان کرد: در این مدت هزار و ۱۰۰ شناسنامه صادر، ۱۲ هزار و ۱۱۵ ولادت، هزار و ۹۷۵ طلاق و ۴ هزار و ۵۵۲ ازدواج ثبت شده است.

وی از فراوانی نام‌های استفاده شده در سال ۱۴۰۱ یاد کرد و گفت: بیش‌ترین اسامی نام‌گذاری شده برای ائمه معصومین بوده است و به این ترتیب اسامی امیرحسین، محمدعلی، امیرمحمد، علی، علیرضا، محمد و  محمد حسین بیش‌ترین فراوانی را در میان فرزندان پسر و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه و معصومه بیش‌ترین فراوانی را در میان دختران داشته‌اند.

تیموری با بیان اینکه آمار و اطلاعات جمعیتی به مسئولین استان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: این آمار و اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های مختلف ازجمله اجرای پروژه‌های سببی و نسبی در استان بسیار تاثیر گذار است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا