متخلف زیست محیطی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد
متخلف زیست محیطی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد
احمدی با اشاره به تلف شدن یک قطعه «دلیجه» از پرندگان شکاری که از خانواده شاهین سانان می باشد، اظهار داشت: پس از تشکیل پرونده حقوقی، این متخلف در رأی اولیه دادگاه، به سه سال حبس تعزیری و پرداخت 360 میلیون ریال جزای نقدی و خسارت محکوم شده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، علی احمدی رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یک متخلف زیست محیطی که یک قطعه «دلیجه» از پرندگان شکاری را به طور غیرقانونی زنده گیری و با هدف خرید و فروش نگهداری کرده بود، توسط مأموران انتظامی شناسایی و به این اداره کل گزارش شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه این پرنده ارزشمند که از خانواده شاهین سانان می باشد، به دلیل نگهداری نامناسب تلف شده بود، اظهار داشت: پس از تشکیل پرونده حقوقی، این متخلف در رأی اولیه دادگاه، به سه سال حبس تعزیری و پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی و خسارت محکوم شده است.

احمدی در پایان با بیان اینکه بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، هرگونه شکار و صید، خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی و اجزای آنها، جرم و تخلف است، تصریح کرد: شهروندان محترم می توانند گزارش های خود از اینگونه تخلفات را با شماره تلفن های ۸۲-۳۲۶۰۲۹۸۰ و ۰۹۱۰۷۲۲۷۵۴۱ (فضای مجازی) در میان بگذارند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان