ورود بیش از ۴ میلیون زائر و مسافر نوروزی به قم
ورود بیش از ۴ میلیون زائر و مسافر نوروزی به قم
مقیمی گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا صبح امروز دوم فروردین‌ ۱۴۰۳، ۴ میلیون و ۳۱ هزار و ۴۸۵ نفر وارد شهر مقدس قم شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نسیم قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای میزبانی استان قم از زائران و مسافران نوروزی، بیان کرد: بر اساس آمار ورود و خروج حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای و دوربین‌های تردد شمار، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا صبح امروز دوم فروردین‌، ۴ میلیون و ۳۱ هزار و ۴۸۵ نفر وارد شهر مقدس قم شده‌اند.

وی دربارۀ آمار اسکان زائران افزود: از ۲۵ اسفند تا پایان یکم فروردین‌،  ۳۲ هزار و ۵۹۶ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، ۱۱ هزار و ۷۸۸ نفر در پارک‌ها و بوستان‌ها و هفت هزار و ۸۰۰ نفر در حرم حضرت معصومه(س)، اسکان یافته‌اند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: پنج هزار و ۶۵۰ نفر در مسجد مقدس جمکران، ۲۷ هزار نفر در مدارس آموزش‌وپرورش، دو هزار و ۶۰ نفر در سالن‌های ورزشی، دو هزار و ۴۱۰ نفر در بقاع متبرک امامزادگان و پنج هزار و ۴۱۱ نفر در مساجد، حسینیه‌ها و خیریه‌ها اسکان یافته‌اند که درمجموع آمار مسافران اسکان‌یافته در این استان به بیش از ۹۴ هزار نفر می‌رسد.

وی از وقوع هزار و ۲۰۹ تصادف در داخل شهر و محورهای مواصلاتی استان قم خبر داد و گفت: تصادفات نوروزی در این استان دو مورد فوتی و ۲۷۱ مصدوم به دنبال داشته است.

مقیمی با بیان اینکه سه هزار و ۶۵۰ مورد بازرسی ویژه نوروز در قم انجام‌شده‌ است، تصریح کرد: بازرسان حمل‌ونقل ۲۸ مورد، صمت ۴۷ مورد، میراث فرهنگی ۱۴۲ مورد، جهاد کشاورزی ۲۸۴ مورد انجام داده‌اند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان کرد: اتاق اصناف ۴۴۳ مورد، مرکز بهداشت هزار و ۴۷۴ مورد بازرسی انجام داده‌اند و تعزیرات حکومتی نیز ۴۳۲ مورد بازرسی داشته‌ که به بیش از چهار میلیارد و ۳۱۵ میلیون جزای نقدی ختم شده‌ است.

وی ادامه داد: در طرح امداد نوروزی اورژانس ۱۱۵ قم به پنج هزار و ۹۳۶ تماس پاسخ‌داده‌شده‌ که از این تعداد دو هزار و ۳۴۹ مورد به انجام مأموریت منجر شده‌، ۲۴۷ مورد از این مأموریت‌ها توسط موتورلانس و یک مأموریت نیز توسط بالگرد هوایی انجام‌شده‌ است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم