بارقه‌های امید برای بهره‌برداری از بزرگ‌ترین ورزشگاه سرپوشیده قم
بارقه‌های امید برای بهره‌برداری از بزرگ‌ترین ورزشگاه سرپوشیده قم
ورزشگاه 4 هزار و 500 نفره امام رضا(ع) قصه پُر غصه‌ای است که بیش از 13 سال است مردم قم در انتظار افتتاح آن هستند، این ورزشگاه در سال 1387 مصوب و عملیات اجرایی آن در سال 1388 در منطقه پردیسان آغاز  شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مهدی حاجیلو: ورزشگاه ۴ هزار و ۵۰۰ نفره امام رضا(ع) قصه پُر غصه‌ای است که بیش از ۱۳ سال است مردم قم در انتظار افتتاح آن هستند، این ورزشگاه در سال ۱۳۸۷ مصوب و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۸ در منطقه پردیسان آغاز  شد.

این ورزشگاه ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ نفری را به خود اختصاص داده و در صورت افتتاح لقب بزرگترین سالن ورزشی سرپوشیده را به خود اختصاص خواهد داد، در حال حاضر سالن شهید حیدریان با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بزرگترین سالن ورزشی سرپوشیده در قم محسوب می‌شود.

به گفته بسیاری از کارشناسان ورزشی افتتاح هرچه سریع‌تر این ورزشگاه ضرورت بسیاری در ورزش استان قم دارد، برای مثال همین چند روز پیش در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور که میزبانی استان قم برگزار شد، مساحت کوچک سالن حیدریان مورد انتقاد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان قرار گرفت.

اهالی ورزش در قم علاقه‌مند هستند این گره ۱۳ ساله در دولت سیزدهم گشایش شده و مردم ورزش دوست قم از برکات آن بهره‌مند شوند.

 * منابع مالی مورد نیاز ورزشگاه پردیسان تامین خواهد شد

باتوجه به اهمیت موضوع تکمیل ورزشگاه ۴ هزار و ۵۰۰ نفره پردیسان، سیدمحمد آقامیری استاندار قم ۲ روز پیش در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قم به این موضوع اشاره کرد و گفت: روز جمعه وزیر ورزش و جوانان کشور به استان قم سفر کرده و در بدو ورود به استان برای بازدید از پروژه ورزشگاه پردیسان به آنجا رفتیم.

وی افزود: وزیر بعد از بررسی لازم و ارائه گزارش مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، دستور لازم برای تامین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل این ورزشگاه را صادر کرد.

استاندار قم توضیح داد: ما نیز این موضوع را از سازمان برنامه و بودجه دنبال خواهیم کرد تا اعتبار لازم هرچه سریع‌تر به استان تزریق شود تا این پروژه در اختیار مردم شریف قم قرار گیرد.

ساخت ورزشگاه امام رضا(ع) قم

پردیسان قم پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

*ورزشگاه پردیسان در صورت تامین اعتبار ظرف یک سال به بهره‌برداری خواهد رسید

ابراهیم سانی خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در گفتگو با خبرنگار ورزشی فارس در قم بیان کرد: این پروژه سال‌ها به حال خود رها شده بود، اما در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان قم اعتباری به آن اختصاص یافت. با تلاش همکارانم موفق شدیم اعتبار مربوطه را در مدت زمان کوتاهی اخذ کرده و عملیات عمرانی را مجدد آغاز کردیم.

وی افزود: متاسفانه بهمن‌ماه سال گذشته بود که به دلیل بارش برف سقف تازه نصب شده این ورزشگاه به دلیل مشکلات فنی فرو ریخت، بعد از این اتفاق پرونده این پروژه را در مرجع قضایی دنبال کردیم و بعد از پیگیری‌های فراوان مقرر شد بیمه خسارت وارده را پرداخت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: روز جمعه وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه‌ای که به قم داشت، در این پروژه حاضر شد و وضعیت را از نزدیک جویا شد؛ با پیگیری استاندار قم، دستوری از سوی وزیر ورزش و جوانان مبنی بر تامین اعتبار مالی این ورزشگاه صادر شد.

سانی‌خانی عنوان کرد: وزیر ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به تکمیل این پروژه دارد و در جلسه‌ای هم که روز گذشته با استاندار قم داشتیم بر ضرورت ساخت این ورزشگاه تاکید بسیاری کرد، امیدوارم با مشارکت و پیگیری نماینده عالی دولت در استان قم در اسرع وقت این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه گفت: درصورت تزریق منابع مالی پیش‌بینی می‌شود این ورزشگاه ظرف مدت زمان تقریبا یک ساله آماده سازی و در اختیار جوانان قرار بگیرد؛ واقعیت این است که استان قم در بحث اماکن ورزشی باکمبود سالن‌های ورزشی مواجه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اشاره کرد: استاندار قم نسبت به بحث ورزش و اماکن ورزشی نگاه ویژه و مثبتی دارد بدین جهت دستوری مبنی بر ساخت ۷۵ سالن ورزشی ظرف یک سال آینده صادر کرده است که این مجموعه‌های ورزشی با مشارکت سپاه، خیرین، اداره کل ورزش و جوانان و… ساخته خواهد شد.

وی در پایان افزود: آقامیری به ما دستور داد در سالن‌هایی که ساخته می‌شود سهم بانوان نیز در آن دیده شود، وی درخصوص نیاز بانوان به سالن‌های ورزشی در دسترس، بسیار تاکید دارد.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

 

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس