مبلغان و زائران به مسائل داخلی عراق ورود نکنند/اعزام ۵ هزار مبلغ دینی به مواکب اربعین
مبلغان و زائران به مسائل داخلی عراق ورود نکنند/اعزام ۵ هزار مبلغ دینی به مواکب اربعین
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی ، رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین با تاکید بر اینکه عراق یک حکومت مستقل است، گفت: همه مردم و گروه‌های عراقی برای ما قابل احترام هستند و مسائل سیاسی نباید به اربعین وارد شود و مبلغان و زائران ایرانی هم نباید به مسائل داخلی عراق ورود کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی ظهر امروز در همایش مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه به موکب‌های اربعین حسینی که در سالن همایش‌های امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه اربعین به یک حرکت بزرگ فرهنگی تبدیل شده است، اظهار کرد: حماسه اربعین بسیاری از توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه اربعین با فراگیری همه ادیان و نژادها تهدید اختلافات نژادی و ادیانی را کم رنگ کرده است، عنوان کرد: هر چند در روزهای گذشته با اتفاقات عراق نگرانی‌هایی در مورد اربعین به وجود آمد اما عراقی‌ها با رهبری علما حواشی را از بین برده و زمینه را برای اربعین فراهم ساختند.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه گروه‌های انحرافی نیز در اربعین حضور دارند، تصریح کرد: مردم باید مراقب باشند تا در دام این گروه‌ها گرفتار نشوند.

وی با تاکید بر اینکه عراق یک حکومت مستقل است و مسائل سیاسی خاص خود را دارد، گفت: همه مردم و گروه‌های عراقی برای ما قابل احترام هستند و مسائل سیاسی نباید به اربعین وارد شود.

احمدی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید دارند که از تصویر ایشان در اربعین استفاده نشود، گفت: پنج هزار مبلغ از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به اربعین عزام می‌شوند؛ هر چند معتقدیم باید از فرصت اربعین استفاده کنیم‌ و پیوندهای عاطفی میان مردم و امام زمان(عج) را تقویت کنیم اما عراق شرایط خاصی دارد و نمی‌توانیم در موضوع مهدویت با ادبیات ایرانی وارد شویم.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس