۱۸۰ موکب به زائران نیمه‌شعبان قم خدمت رسانی می کنند
۱۸۰ موکب به زائران نیمه‌شعبان قم خدمت رسانی می کنند
حجت‌الاسلام محمدرضا وطن‌خواه، مسئول ستاد مردمی جشن‌های میلاد امام زمان(عج) قم با اشاره به وجود ۱۸۰ موکب و ایستگاه صلواتی در ایام نیمه‌شعبان در این استان گفت: ۱۵۰ موکب در بلوار پیامبر اعظم (ص) و حدود ۳۰ موکب نیز خارج از این مسیر برپا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام محمدرضا وطن‌خواه روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد موکب غیر از آشپزخانه‌های ثابت و پذیرایی‌های سنگین می‌باشد.

وی افزود: فعالیت این موکب‌ها از روز سه‌شنبه این هفته آغاز می‌شود و اوج فعالیتشان نیز روزهای پنجشنبه و جمعه است.

وطن‌خواه گفت: موکب ها فارغ از پذیرایی، کارهای خدماتی مانند پزشکی را نیز انجام می دهند و قم به پویش به عشق مهدی هواداریم، که در شهرهای مختلف کشور فعال شده، پیوسته است.

وی ارائه کارهای فرهنگی را از دیگر اقدام‌های ستاد نیمه‌شعبان قم دانست و یادآور شد: بیش از ۱۲۰ غرفه فرهنگی در مسیر حرکت زائران به مسجد جمکران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وطن‌خواه اضافه کرد: جمعیت، عفاف‌وحجاب، ازدواج، خانواده، انواع مشاوره‌های تخصصی، پرده‌خوانی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، ترویج کتاب‌خوانی، برنامه‌های نورافشانی، شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم، پاسخگویی به سوال‌های شرعی، کودکان، تئاتر، معارف مهدوی، پخش فیلم و کلیپ، تبلیغ محافل خانگی، خطاطی، انواع مسابقه‌ها، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و برنامه‌های قرآنی متعدد از جمله عناوین این غرفه‌ها می‌باشد.

مسئول ستاد مردمی نیمه‌شعبان قم در بحشی از سخنان خود با اشاره به رویکرد مردمی دولت سیزدهم تصریح کرد: این موضوع در قم بیش از مناطق دیگر مشهود است، از این رو برخی از مسائل در برنامه‌های نیمه‌شعبان تسهیل شده، استاندار و معاونان آن پای این کار آمدند، هر کجا مشکلی پیش می‌آید، حاکمیت پیگیر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن قم در مسیر مواصلاتی ۱۷ استان کشور و نزدیکی نیمه‌شعبان به تحویل سال جدید، شاهد حجم عظیمی از زائران در استان خواهیم بود.

وطن‌خواه بیان داشت: با ستاد استانی مبارزه با کرونا و مرکز بهداشت هماهنگ هستیم، تیم‌های پزشکی مردمی متعددی داریم، که تحت نظارت می‌باشند، سعی وافری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، به موکب‌داران نیز آموزش دادیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا