۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارایه شد
۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارایه شد
سید محمود عرب با اشاره به اهمیت آموزش در کاهش بیکاری در استان گفت: سال گذشته، ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۸۱ نفرساعت در ۴۰۳ آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد و مراکز قم آموزش ارایه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید محمود عرب با اشاره به اهمیت آموزش در کاهش نرخ بیکاری در استان اظهار داشت: سال گذشته، ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۸۱ نفرساعت در ۴۰۳ آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد و مراکز قم آموزش ارایه شد که از این تعداد، یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۳۶ نفرساعت در بخش خدمات، ۲۰۲ هزار و ۳۳۱ نفرساعت در بخش صنعت و ۱۷۵ هزار و ۲۳۴ نفرساعت در بخش کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: ۲۲۳ هزار و ۲۶۶ نفرساعت در بخش فرهنگ و هنر و ۶۴ هزار و ۱۴ نفرساعت در بخش جوار کارگاهی آموزش ارایه شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰۳ آموزشگاه آزاد و مراکز جوار کارگاهی در قم، ادامه داد: ۳۵۰ آموزشگاه در بخش خدمات، ۲۷ آموزشگاه در بخش صنعت، ۱۲ آموزشگاه در بخش کشاورزی، ۴۵ آموزشگاه در بخش فرهنگ و هنر و ۱۲ آموزشگاه جوار کارگاهی به حرفه‌آموزان در استان قم آموزش ارایه می‌دهند.

عرب خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳۹ پروانه فعالیت آموزشگاه ها صادر و یا تمدید شده است.

به گفته وی، آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در آموزشگاه های آزاد و مراکز کارگاهی فعال است و همچنین ۵۴۰ مربی در این آموزشگاه ها فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد و مراکز جوار کارگاهی استان قم، ۴۲ رشته و ۳۹۷ حرفه فعال است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه ای قم گفت: گروه‌های آموزشی در بخش آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد استان شامل صنایع خودرو، صنایع چوب، جوشکاری و بازرسی جوش، تاسیسات، صنایع چرم پوست و خز، مدیریت صنایع، مکانیک، برق، ساختمان، امور اداری، بهداشت و ایمنی، مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، هتل داری، امور دام و ماکیان، امور زراعی، صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، هنرهای تجسمی، فناوری نرم و فرهنگی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، خدمات حقوقی، صنعت گاز، کنترل و ابزار دقیق، صنایع فلزی، معماری، معدن، امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، خدمات آموزشی، گردشگری، امور باغی، خدمات تغذیه‌ای، طلا و جواهر سازی، هنرهای تزیینی و فناوری نانو می‌باشد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایرنا