موافق فیلترینگ نیستم
موافق فیلترینگ نیستم
منان رئیسی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل مردم گفت: موافق فیلترینگ نیستم و وجود این فضا و دسترسی به آن امر لازمی است و حاکمیت فرهنگی کشور باید به دنبال محتوایی باشد که بتواند فضای مجازی را قبضه کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محمد منان رئیسی منتخب مردم قم، در نشست خبری با رسانه‌ها دلیل انتخابش توسط مردم این استان را اقبال مردم نسبت به گفتمان مطرح شده خود بیان کرد.

توجه به مسئله مردم، دلیل انتخابم بود

رئیسی با بیان اینکه گفتمان مطرح شده خود را، گفتمان نو، مسئله و درد مردم دانست بیان کرد: بنده دست روی یکی از مسائل مهم مردم گذاشتم؛ طبق آمار و نظرسنجی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تامین مسکن است طبیعتاً مردم فردی را که به دغدغه‌ها و مسائلشان اهمیت بدهد می‌پذیرند.

رئیسی در پاسخ به این سوال که بزرگترین مانع ساخت مسکن ویلایی را در چه می‌بینید گفت: بزرگترین مانع در ساخت مسکن ویلایی جهل مرکبی است که متاسفانه در میان مدیران و متولیان شکل گرفته و این تصور اشتباهی است که اداره شهرسازی فشرده و عمودی را نسبت به شهرسازی افقی به صرفه‌تر می‌دانند.
این تفکر، تفکر اشتباهی است که دلیل آن توجه به هزینه‌های آشکار به جای هزینه های پنهان است در حالی که، هزینه آسیب‌های اجتماعی، زیست محیطی و غیره بیشتر از هزینه‌های آشکار است، و با احتساب هزینه‌های پنهان قطعاً شهرسازی فشرده به صرفه نیست؛ بنده در مسیر چهار ساله خود بر این موضوع پافشاری می کنم و هرجا لازم باشد حاضر به مناظره نیز هستم.

من نماینده همه مردم هستم

رئیسی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال جابجایی شما به مناصب دولتی دیگر وجود دارد گفت: امروز پشتوانه ام برای فعالیت ۱۰۰ هزار رأی مردم است. همچنین من نماینده همه ی مردم هستم چه افرادی که به من رأی داده‌اند چه بقیه‌ی مردم.

باید نگاهمان به مسئله حجاب معلول محور باشد

رئیسی در ادامه در پاسخ به این سوال که نگاه شما به مسئله حجاب و عفاف چیست گفت: در بحث عفاف و حجاب باید توجه کرد که حجاب هم حکم خداست و هم قانون کشور و رعایت آن لازم است اما باید به صورت هوشمندانه باشد، اگر قرار هست مسئله حجاب و عفاف حل شود باید به جای آنکه نگاهمان نگاه معلول محور باشد به علت‌های این مسئله توجه کرد.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های این مسئله همان نحوه اداره شهرها به صورت توسعه محور است لذا اگر قرار هست مسائل فرهنگی حجاب و عفاف صیانت و غیره به نقطه مطلوبی برسد باید به علل بپردازیم و یا اگر قرار هست به معلول آن بپردازیم باید سهم آن را درست رعایت کنیم.

رییسی افزود: ما عمدتاً نوع برخوردمان با چنین مسائلی صرفاً با کسانیست که مرتکب اشتباه شده‌اند در حالی که ارتکاب جرم و معصیت بخشی از موضوع است و بخش دیگر و اصلی آن برخورد با افراد و مسئولینی است که برای اقامه چنین مواردی بسترسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: ما اقامه کنندگان را رها کرده‌ایم و فقط بر تعداد محدودی که منکر را مرتکب می‌شوند تمرکز کرده‌ایم، آن تعداد محدود اگر ساختارشکن باشند باید با آنها برخورد شود ولی وقتی ۴۰ یا ۵۰ درصد جامعه منکری را مرتکب می‌شوند نشان از آن دارد که همه آنها ساختارشکن نیستند پس یعنی مدیریت من(مسوولان) اشتباه بوده و باید بازنگری کنم در مورد نحوه اداره شهر نحوه تقنین گذاری و دیگر موارد.

موافق فیلترینگ نیستم

منتخب مردم قم تشریح کرد: در خصوص فضای مجازی باید ذکر کنیم که وجود این فضا و دسترسی به آن امر لازمی است، ولی باید با معیار های خودمان باشد، اینجا قالب مهم نیست و محتوا اهمیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: حاکمیت فرهنگی کشور باید به دنبال محتوایی باشد که بتواند فضای مجازی را قبضه کند، باید گفتمان قالب بر آن و محتوایی که تولید می شود به شکلی باشد که در خدمت اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی مصرف شود، بنده با فیلترینگ به این نحو موافق نیستم، تا قسمتی از آن لازم است اما با این ساز و کار خیر.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من نماینده همه مردم هستم، آدم هیچ حزب و گروهی نیستم و به هیچ کس تعهد نداده‌ام، وظیفه نوکری همه مردم را دارم حتی کسانی که پای صندوق های رأی حاضر نشدند.

انتهای پیام/