مردم ایران مردمی بزرگ‌زاده و دارای تاریخ و تمدن‌اند
مردم ایران مردمی بزرگ‌زاده و دارای تاریخ و تمدن‌اند
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به تاریخ و تمدن ایران گفت: ما مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ‌زاده هستیم زیرا شناسنامه‌، تاریخ‌ و جغرافیا دارند، و کشوری که دارای تاریخ و جغرافیا باشد، بزرگ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: محیط‌زیست بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور بوده و باید از آن محافظت کنیم.

وی حفاظت از جنگل‌ها، درخت‌ها، حیوانات و منابع طبیعی را مهم‌ترین وظیفه بشر دانست و افزود: درخت‌ها را از بین نبریم، حیوانات جنگل را نکشیم و به محیط‌زیست و منابع طبیعی آسیب نرسانیم.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: ما مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ‌زاده هستیم، ما نه‌فقط حوزوی‌ها و دانشگاهی‌ها، بلکه تمام مردم ایران، آقا و آقازاده هستند چون شناسنامه‌، تاریخ‌ و جغرافیا دارند، و کشوری که دارای تاریخ و جغرافیا باشد، بزرگ است.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: شما در هرکجای ایران قدم بگذارید، اثری از آثار باستانی این کشور می‌بینید برخلاف کشوری مانند آمریکا که دارای جغرافیا و آثار باستانی کهن نیست، مردم ایران هزاران سال باشرف زندگی کرده‌اند، لذا شأن این مردم بزرگ، زندگی ناآرام نیست.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: باید از سرمایه‌های کشور محافظت شود، جوانان و عزیزانی که به کشورهای دیگر می‌روند، به کشور برگردند و در سازندگی کشور مشارکت کنند، و همه قدر خودشان را بدانند، نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند، تا انشاء الله این نظام الهی را به صاحب اصلی‌اش برسانند.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان خاطرنشان کرد: ما نه‌تنها باید درخت‌داری، که باید درختکاری کنیم، پیامبر گرامی اسلام (ص) در اهمیت درختکاری می‌فرماید اگر شاخه درختی در دست شما بود و یک ساعت دیگر قیامت می‌آید، پس این نهال خود را بکارید! این اهمیت کاشت درخت را در اسلام می‌رساند، نمی‌فرماید که اگر یک ساعت دیگر خواستید بمیرید، بلکه اگر حتی یک ساعت دیگر قیامت هم خواست بر پا شود، شما نسبت به کاشت نهالی که در دست دارید، اقدام نمایید.

انتهای پیام/