نتیجه بررسی‌های وزیر بهداشت از ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در قم
نتیجه بررسی‌های وزیر بهداشت از ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در قم
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت با بیان اینکه مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان قم خفیف بوده و جای نگرانی نیست، گفت: نمونه‌‌های زیادی از دانش‌آموزان مسموم شده در مدرسه گرفته شد و به مراکز پیشرفته خودمان مثل پاستور و ... ارسال شد و خوشبختانه هیچ نوع ویروس و میکروبی در این جهت شناخته نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شبکه خبر در خصوص نتیجه پیگیری‌ها پیرامون مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان قم، اظهار کرد: امروز در بیمارستان شهید بهشتی قم حضور دارم و تعدادی از افرادی که به دلیل مسمومیت از مدارس به این بیمارستان منتقل شده بودند را ویزیت کردم و با پزشکان و افرادی که در بیمارستان بودند، مذاکراتی داشتیم.

وی ادامه داد: به طور کلی جمع‌بندی وزارت بهداشت این است که این مسمومیت بسیار خفیف است و هیچ عارضه‌ای را از شروع مسمومیت تا امروز برای افراد ایجاد نکرده است و هیچ‌گونه نگرانی از این جهت وجود ندارد.

وزیر بهداشت گفت: اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی قم نهایت تلاش و درمان‌ها را به موقع انجام دادند؛ همچنین چند تیم بهداشتی و درمانی از تهران به اینجا اعزام شد و در واقع جمع‌بندی ما این است که عامل مسمومیت، میکروبی نیست.

وی تصریح کرد: نمونه‌‌های زیادی از بیماران گرفته شد و به مراکز پیشرفته خودمان مثل پاستور و … ارسال شد و خوشبختانه هیچ نوع ویروس و میکروبی در این جهت شناخته نشد.

عین‌اللهی افزود: امروز کمیته‌ای ویژه‌ای را به عنوان کمیته ملی از اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مسؤولیت معاون درمان وزارتخانه مسؤول کردم که این تحقیقات و بررسی‌ها را به صورت ویژه انجام دهند؛ وقتی که به نتیجه رسیدیم خدمت مردم عرض خواهیم کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس