رویداد کمند؛ کسب و کار به سبک دختران / حمایت نهادهای مهم کشور از ایده و طرح‌های کسب و کار دختران
رویداد کمند؛ کسب و کار به سبک دختران / حمایت نهادهای مهم کشور از ایده و طرح‌های کسب و کار دختران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ طرح ملی کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو موسوم به کمند برای اولین بار در ۱۰ دانشگاه منتخب کشور از جمله دانشگاه‌های یزد، حکیم سبزواری و دانشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.   هدف طرح ملی کمند که با حمایت معاونت ریاست […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ طرح ملی کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو موسوم به کمند برای اولین بار در ۱۰ دانشگاه منتخب کشور از جمله دانشگاه‌های یزد، حکیم سبزواری و دانشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

 

هدف طرح ملی کمند که با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در منطقه چهار کشور با حمایت صندوق کارآفرینی امید و جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، آشنایی دختران دانشجو با مفاهیم کار، مهارت آموزی و کارآفرینی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی کار و مهارت افزایی برای دختران، ایجاد ارتباط بین دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و صندوق های حامی کارآفرینی است.   ارائه محصولات و طرح‌های دختران دانشجو جهت بازدید صاحبان صنایع،  ایجاد فضای با نشاط در بین دانشجویان، توانمندسازی دختران دانشجو و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه آن‌ها از دیگر اهداف این طرح ملی است که در دانشگاه‌های منتخب سراسر کشور برگزار می‌شود.   لازم به ذکر است این رویداد در منطقه چهار کشور (استان‌های قم، قزوین، همدان و مرکزی) به صورت منطقه‌ای و به میزبانی دانشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.   این طرح با محوریت صنایع دستی (چرم، کیف، کفش، زیور آلات، قاب سازی و کار‌های چوبی)، تولیدات غذایی و خوراکی، فناوری اطلاعات، طراحی و دوخت پارچه و لباس،گردشگری و بخش ویژه محیط زیست در بهمن و اسفندماه سال جاری و در منطقه چهار کشور تا فروردین سال آینده برپا خواهد بود.   گفتنی است پس از برگزاری کارگاه‌های تخصصی لازم برای شرکت گنندگان و آثار دانشجویان داوری شده و آثار نهایی در مرحله رقابتی و نمایشگاهی حاضر شده و توسط صاحبان طرح به صاحبان صنایع، حامیان و فعالان عرصه اقتصاد و کارآفرینی ارائه خواهند شد و در نهایت آثار برگزیده در بخش رقابتی رویداد نیز به کارشناسان کارآفرینی، شتاب دهنده‌ها، صندوق‌های حامی کارآفرینی و دیگر حامیان مالی معرفی خواهد شد.   شرایط شرکت در طرح ملی کمند – کلیه دانشجویان دختر دانشگاه‌های برگزار کننده از جمله دانشجویان منطقه ۴ کشور(قم، قزوین، همدان و مرکزی) اعم از دولتی و غیردولتی که در ترم جاری مشغول به تحصیل می‌باشند، مجاز به شرکت در این رویداد هستند.
– متقاضیان شرکت در رویداد می‌توانند به‌صورت فردی یا گروهی در هر یک از حوزه‌های رقابتی رویداد شرکت نمایند.
– محدودیتی برای تعداد افراد حاضر در گروه‌های شرکت‌کننده وجود ندارد؛ اما حداکثر ۲ نفر از هر گروه می‌توانند در مرحله نهایی رویداد حضور یابند (به‌استثنای مراسم اختتامیه).   – متقاضیان می‌بایست ضمن مطالعه شیوه‌نامه‌منتشر شده توسط هر دانشگاه و کسب اطلاع کامل از روند رویداد، فرم‌های شرکت در رویداد را تکمیل و حداکثر تا زمان اعلام شده برای دبیرخانه ارسال نمایند.
– کلیه اعضای گروه‌های شرکت‌کننده می‌بایست از بانوان دانشجو باشند.
– شرکت‌کنندگان می‌بایست در نظر داشته باشند که طرح خود را برای نمایش در مرحله نهایی نیز آماده‌سازی نمایند.   رویداد کمند؛ کسب و کار به سبک دختران / حمایت نهادهای مهم کشور از ایده و طرح‌های کسب و کار دخترانرویداد کمند؛ کسب و کار به سبک دختران / حمایت نهادهای مهم کشور از ایده و طرح‌های کسب و کار دختران