پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی قم آغاز شد+جزییات پرداخت
پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی قم آغاز شد+جزییات پرداخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از ایسنا، روابط عمومی این اداره کل در اطلاعیه ای اعلام کرد: پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی برای سال جاری با تأکیدات وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تلاش همکاران در سازمان؛ زودتر از روال سال های گذشته و از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از ایسنا، روابط عمومی این اداره کل در اطلاعیه ای اعلام کرد: پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی برای سال جاری با تأکیدات وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تلاش همکاران در سازمان؛ زودتر از روال سال های گذشته و از امروز ۱۷ بهمن آغاز شد و طی ۱۰ روز پرداخت به کلیه بازنشستگان و مستمری بگیران انجام خواهد شد.

در این اطلاعیه تصریح شده: عیدی بازنشستگان از امروز ۱۷ بهمن به مدت ۱۰ روز بصورت متمرکز و از طریق ستاد مرکزی سازمان براساس برنامه زمان بندی شده پرداخت می شود.

بر اساس این اطلاعیه :مبلغ عیدی پایان سال۱۳۹۸ برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام) معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان (۱۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال) تعیین شده که مشمول ماده ۸۹ قانون تامین اجتماعی نمی‌باشد.

این اطلاعیه افزوده است:درخصوص پرونده‌های مستمری برقرارشده جدید و یا پرونده های مستمری که به هر علت در طول سالجاری مجددا فعال شده‌اند (مشمولین بخشنامه‌های ۲‏‏‏‏‏‏/۱۱ مستمریها، بخشنامه ۶۷ مستمریها و …) میزان عیدی پرداختی متناسب با ماه‌های دریافت مستمری در سال جاری بوده و کسری ماه بصورت یک ماه کامل پرداخت می‌گردد.

اطلاعیه افزوده که تاریخ برقراری مستمری‌های بازنشستگی و از کارافتادگی کلی که وفق بندهای ۱ و ۲ ماده ۸۰ قانون تأمین اجتماعی در طول سالجاری به مستمری بازماندگان تبدیل گردیده‌اند، عینا تاریخ برقراری اولیه آنان می باشد.

در پایان اطلاعیه آمده است: مبلغ عیدی مشمولین بند ۹۱ قانون بودجه سال ۹۰ کل کشور، بند ۶۶ قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور و قانون تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت نموده‌اند به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.

۴۰ هزار و ۴۵۴ پرونده مستمری بگیر در تامین اجتماعی قم وجود دارد که ۵۱ هزار و ۸۰ تن مستمری بگیر اصلی هستند و با احتساب ۴۰ هزار و ۲۷۷ تن افراد تبعی آنها ، جمعیتی حدود ۹۱ هزار و ۳۵۷ تن را شامل می شوند.

انتهای پیام