عزت‌مداری و کرامت انسانی، از مهم‌ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است
عزت‌مداری و کرامت انسانی، از مهم‌ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با ایسنا با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: انقلاب اسلامی، دین مبین اسلام را حیاتی دوباره بخشید و آن را به جهان معرفی کرد و مبارزه با طاغوت و ستم‌گری را به بهترین شکل به جهان نشان داد. رئیس دانشگاه قم افزود: ایران اسلامی به برکت ایمان و […]

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با ایسنا با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: انقلاب اسلامی، دین مبین اسلام را حیاتی دوباره بخشید و آن را به جهان معرفی کرد و مبارزه با طاغوت و ستم‌گری را به بهترین شکل به جهان نشان داد.

رئیس دانشگاه قم افزود: ایران اسلامی به برکت ایمان و خون شهیدان رهبری بنیان‌گذار انقلاب، تحول عظیمی را به وجود آورد و امروز نیز نسل انقلابی و جوان مسیر حرکت امام راحل(ره) را با پیروری از رهنمون‌ها و منویات رهبر انقلاب تداوم می‌بخشند.

وی اظهار کرد: دهه فجر، سرآغاز طلوعی بزرگ و غلبه بر ظلمت و تاریکی بود که ما را به سمت و سوی عزت و کرامت هدایت کرد و ملت ایران را به شکوه و عظمت رساند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دیرباز عنوان کرد: عزت‌مداری و کرامت انسانی، از مهم‌ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی بود، چرا که روحیه خودباوری و استقلال و آزادی‌خواهی را به ارمغان آورد و بعد از ۴۱ سال از انقلاب اسلامی این کرامت الهی و روحیه خودباوری در ملت شریف ایران موج می‌زند و در هیچ شرایطی حاضر نیستند عزت و شخصیت و کرامت خود را با چیز دیگری معاوضه کنند.

وی بیان کرد: ملت ایران اسلامی، برای برپایی انقلاب و نظام زحمت فراوانی کشیدند و جان‌فشانی کردند و در طول انقلاب نیز در جهت حفظ ارزش‌ها و مقابله با استکبار جهانی، هزینه های سنگینی را متحمل شدند.

رئیس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: عزت مداری برای ملت شریف ایران به عنوان پیکره‌ای از امت اسلامی دارای جایگاه والایی است و این ملت برای استقلال طلبی و اقتدار و عزت مداری تلاش کرده‌اند و مردمی که چنین مولفه‌هایی را دنبال کند به دوام و استواری در برابر حوادث و توطئه‌ها دست می‌یابد.

وی تصریح کرد: چنین ملتی می‌تواند با مقاومت و استقلال‌طلبی، دیگر امور زندگی خود را نیز در مسیر درستی هدایت کند، اگر ملتی این گونه هویت یابد که پذیرای ذلت باشد، تمام شئون زندگی‌اش متاثر و دستخوش حوادث و توطئه‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دیرباز گفت: انقلاب اسلامی، در بسیاری از عرصه‌ها بسترساز توسعه، تعالی، پیشرفت علمی، عمران و آبادانی بود و به ویژه فرصت‌های مهمی را برای جوانان در زمینه علم و پژوهش به وجود آورد.

وی بیان کرد: باید واقعیت‌های قبل از انقلاب و دستاوردهای مهم و زیربنایی انقلاب اسلامی را برای جوانان تبیین کنیم تا با توجه به شبهات و فتنه‌های دشمن در کمرنگ کردن نهضت انقلاب اسلامی، در حفظ دستاوردها و ارزش‌ها تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه قم اظهار کرد: امید است ما نیز از مدافعین انقلاب اسلامی و پیروان رهبری بمانیم و در شرایط فعلی، در جهت صیانت از عزت و کرامت ملت در برابر بیگانگان گام‌های اساسی و مهمی برداریم و بتوانیم با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم، در جهت تحول و رشد و شکوفایی روزافزون برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه مهمی در تحقق منویات رهبری به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب و صیانت از دستاودرهای انقلاب اسلامی همچون استقلال در تصمیم‌گیری، حفظ تمامیت ارضی کشور و رساندن ایران به عزّت و کرامت روزافزون داریم.

انتهای پیام