برگزاری سوگواری شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در ۲۵۰۰ بقعه کشور
برگزاری سوگواری شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در ۲۵۰۰ بقعه کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: همزمان با سالروز شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم عزاداری با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بقاع امامزادگان […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: همزمان با سالروز شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم عزاداری با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بقاع امامزادگان باعنوان «سوگواره یاس نبوی» برگزار می‌شود.

وی درباره برگزاری سوگواره یاس نبوی اظهار کرد: این طرح به مدت ۱۰ سال است که به عنوان یک ویژه برنامه مشترک در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود. در سال جاری نیز در بسیاری از امامزادگان در ایام فاطمیه اول و دوم مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شده است و به همین منظور بیش از ۱۲۰۰ مبلغ از قم به بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام شده اند.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: هر سال تعداد بقاع مجری طرح سوگواره یاس نبوی افزایش پیدا کرده و امروزه در شهرهای کوچک و حتی در روستاها بقاع متبرکه‌ای داریم که ظرفیت برگزاری این طرح را پیدا کرده‌اند و امسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بقعه کشور میزبان خیل عزادارن فاطمی هستند.

حجت الاسلام موسوی متقی عنوان کرد: صبح روز شهادت، دسته‌های عزاداری به صورت هماهنگ و مشترک به سمت بقاع متبرکه حرکت کرده و به اقامه عزای حضرت زهرا (س) می‌پردازند که این مراسم تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت. قرائت قرآن کریم با صدای قاریان ممتاز بین المللی، مرثیه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)، قرائت خطبه فدکیه و زیارت حضرت زهرا (س) و سخنرانی سخنرانان برجسته از اقصی نقاط کشور در امامزادگان از برنامه‌های این اجتماع است.

وی افزود: همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان به همت انجمن اسلامی بانوان، بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه بانوان در روز شهادت و قبل از اذان مغرب در ۳۵۰ بقعه متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگیسازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برپایی خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌هایی است که در قالب این طرح اجرا می‌شود که شامل غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، عفاف و حجاب، پرسمان و شبهات دینی است و امسال کتابی با عنوان «سخن آرای ۴» نیز برای مبلغان چاپ و در اختیار مبلغان اعزامی قم قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: بقاع متبرکه‌ای که ظرفیت و بانی داشته باشند و از منابع خیرین استفاده می‌کنند، ضیافت اطعام هم دارند.