ارتباط دانشگاه صنعتی قم با شرکت‌های دانش بنیان رو به افزایش است
ارتباط دانشگاه صنعتی قم با شرکت‌های دانش بنیان رو به افزایش است

جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص ارتباط این دانشگاه با استارت آپ‌ها گفت: مرکز رشد و نوآوری و فضای کار اشتراکی را در دانشگاه صنعتی قم راه اندازی کرده ایم. رضایی نور افزود: در سطح استان ما فضای کار اشتراکی آن هم در معنای مرسوم […]

برای چهارشنبه///ارتباط دانشگاه صنعتی قم با شرکت های دانش بنیان رو به افزایش است

جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص ارتباط این دانشگاه با استارت آپ‌ها گفت: مرکز رشد و نوآوری و فضای کار اشتراکی را در دانشگاه صنعتی قم راه اندازی کرده ایم.

رضایی نور افزود: در سطح استان ما فضای کار اشتراکی آن هم در معنای مرسوم که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شریف و دیگر دانشگاه‌های درجه یک در جریان است را نداشتیم. رایزنی و هماهنگی‌های لازم را برای برقراری این اتفاق در سطح استان انجام داده ایم و مجوز وزارت علوم را کسب کردیم.

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: در قالب آن یک فضای کار اشتراکی و شتاب دهنده، خدمات مرتبط با آموزش، شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور و اهدافی که دارای ایده‌های خلاق محور و آگاهانه هستند را پای ریزی کردیم.

وی ادامه داد: ما در این فرایند به آن‌ها هم آموزش و مشاوره می‌دهیم، هم برایشان سرمایه کسب می‌کنیم یا به سرمایه گذار‌ها وصلشان می‌کنیم و فضای کار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا به راحتی به فعالیت بپردازند و برای این منظور ابزار با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیارشان می‌گذاریم.

جلال رضایی نور در پایان گفت: این فضا در محیط خود دانشگاه است که هم برای شرکت‌های دانش بنیان موثر است هم برای دانشجویان مفید است و می‌تواند بازار کاری برای آن‌ها نیز فراهم بکند.