ادامه فعالیت واحد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد بازبینی شد / برگزاری نشست‌های راهبری باشگاه پژوهشگران در ۱۱ مرکز استان
ادامه فعالیت واحد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد بازبینی شد / برگزاری نشست‌های راهبری باشگاه پژوهشگران در ۱۱ مرکز استان

بابک نگاهداری، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره نظارت و ارزیابی پیوسته واحد‌های پژوهشی و آزمایشگاه‌ها گفت: با جدیت هرچه تمام‌تر در پی به حرکت درآوردن ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها هستیم. در همین راستا، به طور پیوسته […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

بابک نگاهداری، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره نظارت و ارزیابی پیوسته واحد‌های پژوهشی و آزمایشگاه‌ها گفت: با جدیت هرچه تمام‌تر در پی به حرکت درآوردن ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها هستیم. در همین راستا، به طور پیوسته با واحد‌های پژوهشی و آزمایشگاه‌ها تعامل داریم و در صورت نیاز به شکل حضوری بازدید‌ها و ارزیابی‌ها انجام می‌شود.

نگاهداری ادامه داد: براساس رویکرد‌های جدید دانشگاه آزاد؛ سرمایه‌گذاری در مسیر پژوهش مسئله محور، صدور مجوز‌ها و ادامه فعالیت واحد‌های پژوهشی بازبینی و به روز شده است. در سه ماه اخیر ۱۱ مورد تمدید و صدور حکم رئیس مراکز تحقیقاتی، ۱۰ مورد تمدید مجوز فعالیت مراکز تحقیقاتی، ۶ مورد صدور مراکز تحقیقاتی جدید، ۱ مورد لغو مجوز فعالیت و ۱۰ مورد بازدید میدانی از واحد‌های دانشگاهی انجام شده است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین درباره نشست‌های راهبری پژوهشی منطقه‌ای اظهار داشت: اولین نشست اواخر آبان ماه در منطقه ۵ دانشگاه آزاد شامل استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد. نشست دوم اوایل آذر ماه در منطقه ۳ شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان به میزبانی واحد تبریز انجام شد و حضور پرشور و توانمند صنایع منطقه به ویژه استان آذربایجان شرقی، از دستاورد‌های مهم این نشست بود.

وی افزود: نشست سوم در اواسط آذر ماه در منطقه ۴ دانشگاه آزاد شامل استان‌های همدان، مرکزی، قزوین و قم به میزبانی واحد قزوین انجام شد. در این نشست اعتماد صنایع به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از تعدد تفاهم نامه و قرارداد‌های منعقد شده در نشست مشخص بود. عقد ۱۵ تفاهم نامه و قرارداد با صنایع و سازمان ها، صدور ۱۷ مجوز گروه پژوهشی و مراکز تحقیقاتی و پاسخگویی به نیاز‌های پژوهشی استان‌ها از دیگر دستاورد‌های این سه نشست بود.

نگاهداری عنوان کرد: همچنین به صورت همزمان، نشست‌های راهبری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با حضور  معاونین و مدیران کل باشگاه در ۱۱ مرکز استان به صورت جداگانه اجرا شد. در نشست‌ها حاضرین با برگزاری جلسات شورای باشگاه استان، جلسه با مدیران انجمن و اعضای باشگاه و جلسات پرسش و پاسخ و همچنین بهره‌گیری از نظرات ارزشمند روسای باشگاه به بررسی چالش‌های منطقه‌ای پرداختند.