مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: سامانه موقعیت‌یابی و رصد سرویس مدارس شهر قم به صورت برخط و در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

قاسم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم قم اظهار کرد: در راستای بهبود خدمات به والدین دانش‌آموزان، در یک همکاری جدید فی‌مابین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم و سازمان تاکسیرانی، در بستر پیام‌رسان ایتا سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد که به والدین این امکان را می‌دهد تا موقعیت و زمان دقیق رسیدن خودروی سرویس مدرسه فرزندشان را به صورت لحظه‌ای روی نقشه دنبال کنند.

وی افزود: این سامانه که از طریق پیام‌رسان ایتا فعال می‌شود به این شکل عمل می‌کند که راننده سرویس مدرسه هنگام شروع حرکت، موقعیت خودروی خود را به صورت برخط و ارسال پیامک با والدین به اشتراک بگذارد تا والدین می‌توانند به صورت لحظه به لحظه مکان دقیق خودروی سرویس مدرسه را مشاهده کنند و در زمان توقف، اشتراک‌گذاری اطلاعات به پایان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: این همکاری گامی مؤثر در مسیر بهبود و ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی به والدین و افزایش امنیت و راحتی دانش‌آموزان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/