صرف فرزند و برادر امام بودن دلیل مقامات عالی موسی مبرقع(ع) نیست
صرف فرزند و برادر امام بودن دلیل مقامات عالی موسی مبرقع(ع) نیست

یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند و برادر امام معصوم(ع) بوده‌اند ولی این دلیل مدح و تمجید ائمه معصومین نیست، بلکه به خاطر مقاماتی است که خود در سیر و سلوک به آن دست یافته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسم عزاداری شب وفات حضرت موسی مبرقع(ع) که جمعه شب در حرم این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد اظهار کرد: امام باقر(ع) در روایتی می‌فرمایند اگر خدا به کسی امتیازی داد و ما به مقام قرب الهی رسیدیم، به خاطر قوم و خویشی با پیامبر اکرم(ص) نیست بلکه به دلیل عبودیت و بندگی خداوند است.
او افزود: ائمه اطهار(ع) واسطه میان ما و پروردگارمان هستند به طوری که ارتباط میان خالق و مخلوق به این واسطه صورت می‌گیرد
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه آنچه از خیر به عبادالله می‌رسد، به برکت امام معصوم است گفت: امضای امام، شرط سیر در مسیر کمالات انسانی است و این مقام هم به خاطر عبودیت و بندگی خداوند به ایشان اعطا شده است.
او ادامه داد: هر کس بعد از حضرات معصومین(ع) دارای امتیازی شد و مورد توجه قرار گرفت، به یقین بر اساس همین سیر، سلوک کرده و خداوند به آنها امتیازاتی داده است.
مومنی با بیان اینکه اگر اراده الهی تعلق بگیرد، نظرها به سوی اشخاص معطوف می‌شوند گفت: امامزادگانی هستند که مورد توجه خاص قرار گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به حضرت عباس(ع) اشاره کرد که حتی زیارتنامه ایشان از سوی امام معصوم انشاء شده و تعابیر بلندی در آن گنجانده شده است.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام می‌فرمایند «اگر خداوند بنده‌ای از امت من را دوست بدارد، محبت او را در دل همه بندگان قرار می‌دهد» که از جمله این افراد که یقینا از این امور عبور کرده و به مقام بندگی خداوند رسیده‌اند و امضای امام معصوم پای عمل آنهاست، حضرت موسی مبرقع(ع) است.
او تصریح کرد: ایشان فرزند و برادر امام معصوم(ع) بوده‌اند ولی این دلیل مدح و تمجید ائمه معصومین نیست، بلکه به خاطر مقاماتی است که خود در سیر و سلوک به آن دست یافته‌اند.
مومنی با بیان اینکه هر سال شاهد آشنایی بیشتر مردم با حضرت موسی مبرقع(ع) هستیم گفت: نه فقط مردم قم بلکه از نقاط دوردست ایران و سایر کشورها، به زیارت این حرم مطهر می‌شتابند.