شهردار قم با صدور پیامی هفته نکوداشت پدافند غیرعامل را تبریک گفت
شهردار قم با صدور پیامی هفته نکوداشت پدافند غیرعامل را تبریک گفت

شهردار قم در پیام نکوداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: افزایش میزان آمادگی و توان و ظرفیت مقابله با تهدیدات و کاهش آسیب پذیری ها و به طور کلی تقویت رویکرد پدافند غیر عامل موضوع بسیار مهمی است که در دستور کار کلانشهرها قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، شهردار قم با صدور پیامی هفته نکوداشت پدافندغیرعامل در کشور را گرامی داشت.

متن پیام دکتر سقائیان نژاد به شرح زیر است:

کشور ما به واسطه موقعیت خاص ژئوپلیتیک و ثروت های طبیعی خدادادی، همواره در طول تاریخ مورد توجه و هجوم دشمنان قرار داشته، از این رو پیشینیان و نیاکان ما نیز به منظور مقابله با تهدیدات دشمن تدابیر هوشمندانه ای را اتخاذ کردند که از جمله نمونه های بارز آن که در حال حاضر نیز آثار آن قابل مشاهده است می توان به ساخت قلعه های متعدد، شهرهای زیرزمینی و … اشاره داشت.

تجربه تلخ حمله رژیم بعثی عراق به کشور ما و ۸ سال دفاع مقدس در عصر حاضر نیز به ما یادآوری کرد که علاوه بر لزوم و ضرورت ارتقاء توان نظامی در کلیه ابعاد، توجه به دفاع غیر نظامی، مقاوم سازی، ایمن سازی، رعایت برخی ملاحظات خاص در طراحی و احداث سازه ها و… موجب کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایداری ملی خواهد شد.

بدیهی است هماهنگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود فرمودنده اند ” پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه ، نه یک مقطع خاص” و طبیعتاً توجه به اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل و رویکرد همیشگی در کلیه امور کشور انکار ناپذیر خواهد بود.

از این رو حال که با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ( مدظله العالی ) اهمیت این حوزه با تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور و پیگیری ها آن سازمان تصویری عینی به خود گرفته و اقدامات موثری در حوزه چند منظوره سازی فضاها و پروژه ها، استمرار خدمات ضروری و افزایش میزان آمادگی و توان و ظرفیت مقابله با تهدیدات و کاهش آسیب پذیری ها در سطح کشور و به ویژه در کلانشهرها صورت پذیرفته است.

بر خود لازم می دانم به بهانه فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل در کشور ( ۵ لغایت ۱۱ آبانماه ) از خدمات و پیگیری های سازمان پدافند غیرعامل کشور و تمامی تلاشگران و خادمان این عرصه در استان قم و همکارانم در شهرداری شهر مقدس قم تشکر و قدردانی کنم.

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم