اجرای ویژه برنامه‌هایی با محور ترویج فرهنگ ایثاروشهادت در قم
اجرای ویژه برنامه‌هایی با محور ترویج فرهنگ ایثاروشهادت در قم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از اجرای ۶۲ برنامه فرهنگی و تبلیغی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با محوریت شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در قالب یادواره شهدا، نمایشگاه‌ها، پویش‌های فرهنگی و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد

سیدمحمد موسوی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به اهتمام شهرداری قم به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در ماه‌های گذشته ۶۲ برنامه فرهنگی و تبلیغی با محوریت پویش روضه شهید در منازل والدین شهدای والامقام برگزار شد که این اقدام گامی مهم در ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه بود.

وی افزود: یادواره شهدای فتح‌المبین همراه با روایتگری این عملیات در چهار پایگاه فرهنگی نوروز ۱۴۰۳ و بوستان‌های قم با حضور بیش از ۲۰۰ نفر در هر برنامه برگزار شد که در مناسبت‌های مختلف همچون نوروز، رمضان و محرم، فضای معنوی خاصی را در این بوستان‌ها ایجاد کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اکران فیلم‌های منتخب جشنواره عمار به مناسبت سالگرد شهید آوینی و روز ملی هنر انقلاب اسلامی در چهار بوستان قم، خاطرنشان کرد: این فیلم‌ها به مدت دو شب به نمایش درآمد و مورد استقبال خانواده‌ها و جوانان قرار گرفت.

موسوی‌منش با اشاره به برگزاری ۵۱ ویژه برنامه بزرگداشت شهدا در جوار مزار شهدای گمنام بوستان‌ها، عنوان کرد: این برنامه‌ها در شب‌های رمضان، محرم، سالگرد امام راحل و هفته دفاع مقدس برگزار شد و حضور گسترده شهروندان نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی از برگزاری ۲۱ برنامه شاخص محله‌محور با محوریت تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا خبر داد و اضافه کرد: این برنامه‌ها در محلات و بوستان‌های قم با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر در هر برنامه برگزار شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری پویش فرهنگی، هنری و اجتماعی در ۱۱ دبیرستان مناطق کم‌برخوردار شهر قم با مشارکت سازمان بسیج دانش‌آموزی تاکید کرد: این برنامه‌ها با محوریت شهدای دانش‌آموز قم برگزار شد و تأثیر عمیقی بر نسل جوان گذاشت.

موسوی‌منش از برگزاری اجتماع بزرگ محله‌محور «امتداد ابراهیم» در یادبود شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در جوار مزار شهدای گمنام بوستان‌های خیابان آذر، شهریار و لاله خبر داد و تأکید کرد: این اجتماع با حضور گسترده مردم برگزار شد و فضایی معنوی و حماسی ایجاد کرد.

وی با اشاره به نوسازی و بهسازی خانه موزه‌های شهدای تملک شده همچون شهید شفیعی، شهید فخری‌زاده و شهیدان زین‌الدین تصریح کرد: اردوهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای ۵۰۰۰ دانش‌آموز برگزار شد و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قراردادهایی با اردوگاه‌های اقصی و معصومیه با هدف اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان منعقد شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری دوره‌های روایتگری دفاع مقدس در خانه موزه شهید زین‌الدین در دو دوره مختلف خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با استقبال دانش‌آموزان روبه‌رو شد و توانست روحیه ایثار و مقاومت را میان آن‌ها تقویت کند.

موسوی‌منش با اشاره به برگزاری جشن تولد شهید زین‌الدین در منزل مادری و خانه موزه شهیدان زین‌الدین خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور خانواده‌های شهیدان مدافع حرم و کارکنان سازمان برگزار شد.

وی از تألیف پنج کتاب تاریخ شفاهی محلات قم با موضوع بزرگان و شهدای محله خبر داد و افزود: پویش روضه شهید نیز در قالب ۹۵ بازدید از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری ۱۲۰ یادواره شهدا در بوستان‌ها، مساجد و محلات قم تاکید کرد: ۳۰ مراسم یادبود شهدا نیز در خانه موزه شهید زین‌الدین و ۵۰ برنامه تشییع شهدای گمنام در سطح شهر قم برگزار شد که نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/