وضعیت مناسب شهر قم در زمینه مخازن ذخیره آب
وضعیت مناسب شهر قم در زمینه مخازن ذخیره آب

معاون آبفای کشور گفت: شهر قم از استاندارد خوبی در زمینه مخازن ذخیره آب برخوردار است که به ویژه در مواقع ضروری بسیار کارآمد خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، علیرضا جزء قاسمی به منظور بررسی وضعیت شرکت آب و فاضلاب استان قم در حوزه بهره‌برداری از برخی از تأسیسات و پروژه‌های این شرکت بازدید کرد.

وی در بازدید از مرکز کنترل از راه دور تأسیسات آب و فاضلاب استان قم افزود: شرکت آب و فاضلاب قم در زمینه کنترل از راه دور تأسیسات، یکی از پیشروهای کشور به شمار می‌رود و با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص و دانش بومی، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اهمیت تله‌متری و تله کنترل تأسیسات آب و فاضلاب، بر لزوم حرکت به سمت هوشمند سازی در این حوزه تأکید کرد.

وی در بازدید از مرکز کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان قم، به اهمیت اطمینان از کیفیت لحظه‌ای آب شبکه آبرسانی اشاره کرد و گفت: استفاده از تجهیزات پیشرفته و به‌روز در آزمایشگاه آب و فاضلاب قم رضایت‌بخش است

جزء قاسمی در بازدید از مخزن ذخیره ۲۰ هزار مترمکعبی نهضت ملی مسکن شهر قم که با اعتباری بر ۷۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است، گفت: شهر قم از استاندارد خوبی در زمینه مخازن ذخیره آب برخوردار است که به ویژه در مواقع ضروری بسیار کارآمد خواهد بود.

وی در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب قم نیز بر ضرورت برنامه‌ریزی لازم برای استفاده بهینه از پساب فاضلاب به ویژه در صنایع تأکید کرد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در پایان سفر خود به قم از منابع معصومیه بازدید کرد و با اشاره به اهمیت بهره‌برداری مناسب از تأسیسات و تجهیزات گفت: این موضوع می‌تواند در مدیریت هزینه‌ها و تأمین و توزیع آب به شرکت آب و فاضلاب کمک شایانی کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/