تحقق بیانیه گام دوم انقلاب زمینه‌ساز ظهور است
تحقق بیانیه گام دوم انقلاب زمینه‌ساز ظهور است

رئیس مدرسه عالی فقه و معارف استان قم گفت: چنانچه بیانیه گام دوم انقلاب محقق شود، یک قیام و حرکت الهی و زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) خواهد بود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با بیان اینکه در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب هستیم، در تشریح ویژگی‌های این همایش گفت: در واقع همایش بین‌المللی “مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب”، لبیکی است به درخواست صادرکننده این بیانیه؛ یعنی مقام معظم رهبری، که در زمینه این بیانیه از اهل علم و اندیشه درخواست تأمل و تفکر در آن را داشتند.

محمدی افزود: چنانچه بیانیه گام دوم انقلاب محقق شود، زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) خواهد بود. اگر انقلاب اسلامی یک قیام و حرکت الهی برای تحقق زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) بوده است، دهه‌ها را پشت‌سر گذاشت تا به آستانه ۴۰سالگی رسید و این بیانیه توسط امام امت صادر شد، تا گام دوم را برای تحقق زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) فراهم کند.

رئیس مدرسه عالی فقه و معارف استان قم بیان کرد: این همایش در صدد آن است که با مستندسازی علمی و فقهی محتوای این بیانیه را بر اساس آموزه‌های قرآنی و سنت معصومین علیهم‌السلام تبیین کند و شرایط برای اجرای این بیانیه در میان عموم مردم و ملت‌های مسلمان به خوبی فراهم شود.

به گزارش تسنیم، مجتمع آموزش عالی‌ فقه وابسته به جامعه المصطفی العالمیه در جهت تبیین زوایای فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اقدام به طراحی و برنامه ریزی همایشی با عنوان “همایش بین‌المللی مبانی فقهی گام دوم انقلاب” کرده و تاکنون بیش از ۱۳۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده است.

اجلاسیه پایانی همایش بین المللی “مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب” با حضور آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و حجت‌الاسلام اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳ در مدرسه حجتیه قم برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/