استعلام مدارک تحصیلی حوزوی از سایت وزارت علوم امکان‌پذیر شد
استعلام مدارک تحصیلی حوزوی از سایت وزارت علوم امکان‌پذیر شد

معاون آموزش‌و‌تربیت جامعه‌الزهرا با بیان اینکه قابلیت استعلام مدارک‌تحصیلی حوزوی در سایت وزارت‌علوم ایجاد شده، گفت: مزایای این برنامه این است که از بروکراسی اداری جلوگیری می‌شود و طلاب می‌توانند مدارک خودرا در سامانه https://codesehat.ir مشاهده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، افتخار یوسفی امروز در گفت‌وگوی خبری، با بیان اینکه امسال بیش از ۱۳ هزار طلبه جاری در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مشغول به تحصیل هستند، گفت: امسال بیش از هزار و صد طلبه جدیدالورود در برنامه‌های مختلف حضوری، نیمه‌حضوری، غیرحضوری و مجازی در برنامه‌های مختلف نیمه‌وقت و تمام‌وقت صبح و عصر و در مقاطع سطح دو، سه و چهار پذیرش شدند. 

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به برنامه‌ها و فعالیت‌های این معاونت اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های جدیدی که در عرصه آموزش داریم، برنامه آموزش پژوهش محور است که سال گذشته برای سطح دو اجرا شد و امسال برای نخستین بار در سطح سه اجرایی می‌شود که امیدواریم به ارتقا و رشد علمی در مجموعه کمک کند. 

یوسفی خاطرنشان کرد: طرح استاد پشتیبان ویژه طلاب غیرحضوری از دیگر طرح‌های معاونت آموزش و تربیت است که به رشد علمی مجموعه کمک می‌کند، در این طرح، در هر نیم‌سال حداقل یکی از دروس اصلی و پایه طلاب غیرحضوری با راهبری استاد توانمند پیش می رود و برای هر ۲۰ نفر طلبه، استادی تعیین شده که با ایشان تعامل در زمینه حل تمرین، دسته بندی دروس، رفع اشکال، پرسش و پاسخ کلاسی، ترجمه متن و غیره با طلاب برقرار خواهد شد. 

توسعه رشته‌های تحصیلی سطح سه و چهار در جامعه الزهرا 

وی اضافه کرد: در این طرح، طلاب از داشتن یک استاد بهره مند می‌شوند، به این منظور، تالار گفت‌وگوی سامانه مروارید فعال است و اساتید و طلاب هر هفته در این تالار تعامل خواهند داشت و تکالیف کلاسی در این تالار بررسی می‌شود. توصیه می‌شود که طلاب غیرحضوری از این طرح استفاده کنند. 

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه توسعه رشته‌های تحصیلی از دیگر برنامه‌های این معاونت است، گفت: در سال تحصیلی پیش رو، درصدد راه اندازی رشته‌های تحصیلی جدید هستیم ان‌شاءالله و رشته «مطالعات اسلامی اجتماعی خانواده» در مقطع سطح چهار برای فارغ التحصیلان سطح سه رشته مطالعات زن و خانواده راه اندازی می‌شود.

یوسفی افزود: عناوین و سرفصل‌ها به شورای سیاستگذاری ارسال شده که در صورت تأیید و تصویب، برای سال آینده در این رشته پذیرش طلبه خواهیم داشت. 

وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید، رشته «مطالعات اسلامی_اجتماعی خانواده» در سطح چهار راه اندازی خواهد شد تا ان شاءالله افزایش رشد طلبه‌ها در این عرصه دانشی را داشته باشیم. 

 ۱۰۰ درصد اساتید سطح دو، خانم هستند

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه در ترم تحصیلی جاری، ۶۰۱ استاد در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تدریس می‌کنند، افزود: امسال ۴۶۸ نفر استاد خانم و ۱۳۳ استاد آقا در عرصه آموزش و تربیت فعال‌اند. 

وی ادامه داد: همه اساتید در سطح دو، خانم هستند، در سطح سه بیش از ۷۰ درصد اساتید خانم هستند، اما در سطح چهار، درصد اساتید آقا بیشتر است؛ تلاش ما بر این است که درصد اساتید خانم را در مقاطع تحصیلی تکمیلی افزایش دهیم. 

یوسفی با اشاره با فراخوان جذب استاد ثابت از سوی این معاونت در اردیبهشت سال جاری، گفت: پس از مصاحبه علمی و بررسی سوابق آموزشی پژوهشی، ۱۱ نفر از اساتید خانم مجموعه در گروه‌های علمی آموزشی جذب شدند که این اساتید علاوه بر تدریس در عرصه مشاوره علمی، تحصیلی و پژوهشی و همچنین انجام فعالیت‌های علمی پژوهش در گروه، تولید محتواهای لازم برای کلاس‌ها و تدوین متون درسی فعالیت می‌کنند. 

وی همچنین به برگزاری دوره عالی فقه و اصول در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: دوره جدید عالی فقه و اصول، سال گذشته به صورت پژوهش محور شروع شده و ادامه دارد، در حال حاضر، ۱۳ نفر در این دوره فعالیت می‌کنند و تقریبا هر هفته نشست‌های علمی دارند.

استعلام مدارک طلاب جامعه الزهرا در سامانه کد صحت

یوسفی در ادامه به امکان اعتبار سنجی مدرک جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: مدرک جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با چهل سال سابقه از سال‌ها پیش معتبر بوده، اما مدارک جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سامانه ملی استعلام مدارک بارگذاری نمی‌شد و این عدم بارگذاری مدارک در سامانه ملی باعث شده بود که طلبه‌های مجموعه برای استخدام در سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش نیاز به نامه تأییدیه جهت صحت مدرک داشته باشند و این امر کار را برای طلاب سخت کرده بود.

وی افزود: پیروی رسمیت بخشی شورای گسترش حوزه‌های علمیه خواهران توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأیید رئیس جمهور و تعیین مرجع صدور مدارک تحصیلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت مستقل و با مصوبه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران برای امکان اعتبار سنجی رسمی دانش نامه های صادر از جامعه الزهرا اقدام شد.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه قابلیت استعلام مدارک تحصیلی حوزوی در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: مزایای این برنامه این است است که از بروکراسی اداری جلوگیری می‌شود و طلاب به راحتی و در زمان کوتاه می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه کد صحت به نشانی https://codesehat.ir نسبت به استعلام مدارک تحصیلی حوزوی و دانشگاهی خود اقدام کنند. 

بارگذاری مدارک ۲۱ هزار دانش آموخته جامعه الزهرا در سامانه کد صحت

یوسفی ضمن قدردانی از خانم رسولی، نماینده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در امر استعلام مدارک و همچنین کارشناسان فناوری در پیشبرد امر مذکور و تسهیل استعلام مدارک دانش آموختگان، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۲۵ هزار دانش آموخته جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها داریم که مدارک ۲۱ هزار دانش آموخته که از سال ۱۳۷۲  به بعد فارغ التحصیل شده‌اند، در این سامانه بارگذاری شده است. 

وی با اشاره به اینکه اطلاعات مدارک در این سامانه قابل مشاهده است، تأکید کرد: این اقدام که بر اساس درخواست مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پیگیری و اجرایی شده است، نقطه عطفی در تسریع امور و رسمیت مدارج علمی طلاب است.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: دریافت کد صحت بیست رقمی در این سامانه مهم است و چون سامانه به تازگی در سایت وزارت علوم راه اندازی شده است، باید این کد بیست رقمی دریافت شود. 

یوسفی یادآور شد: در صورتی که اطلاعات ثبت شده برای طلاب در این سامانه با اطلاعات ایشان مغایرت داشته باشد، می‌توانند برای ثبت مغایرت‌های اطلاعات تحصیلی خود به سامانه دانش پژوهان به نشانی https://support.jz.ac.ir/index.php?a=add مراجعه کنند. 

وی با بیان اینکه مدرک طلبه‌های بین المللی از جامعه المصطفی است، گفت: از آنجا که مدارک طلاب بین الملل در انحصار جامعه المصطفی است، مدرک طلاب بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز از این مجموعه انجام می‌شود و تلاش ما بر این است که مسیر دریافت مدرک برای طلاب بین الملل هموارتر شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/