اجرای جشن‌های ملی نیمه شعبان، حمایت ملی می‌خواهد
اجرای جشن‌های ملی نیمه شعبان، حمایت ملی می‌خواهد

شهردار قم با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان در قم جنبه ملی و بین‌المللی دارد، گفت: شهرداری قم در بسیاری از عرصه‌ها برای میزبانی شایسته تنها مانده حال آنکه ایجاد زیرساخت‌هایی مانند پارکینگ‌ و توسعه بافت مسکونی اطراف مسجدجمکران نیازمند حمایت ویژه است.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم قم، با اشاره به اجرای برنامه‌های زیرساختی در سطح منطقه پنج، گفت: به منظور آماده‌سازی شهر برای ایام نیمه شعبان، ۳۰ عنوان برنامه از نیمه شعبان سال گذشته در دستور کار مجموعه مدیریت شهری منطقه پنج قرار گرفته است.

وی افزود: این اقدامات با هدف افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به زائران و شهروندان و ایجاد فضایی معنوی و مناسب برای برگزاری این ایام مبارک انجام شده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل بهسازی و توسعه زیرساخت‌های شهری از جمله آسفالت معابر، جدول‌گذاری، احداث خیابان ظهور، افزایش سرویس‌های بهداشتی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و بهسازی بوستان‌ها سطح منطقه است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با سایر نهادها و سازمان‌های خدماتی همچون آب و برق انجام شده است تا چالش‌های زیرساختی و تاسیساتی در منطقه ۵ رفع شود.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های نیمه شعبان در قم جنبه ملی و بین‌المللی دارد گفت: شهرداری قم در بسیاری از عرصه‌ها برای میزبانی شایسته تنها مانده است و نیاز داریم تا با نگاه ملی مشکلات این حوزه برطرف شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های با اهمیتی مانند پارکینگ‌های مورد نیاز در مسجد مقدس جمکران و توسعه بافت مسکونی اطراف مسجد نیازمند حمایت ویژه است اضافه کرد: در منطقه پنج شهرداری قم منابعی هست که می‌توان برای توسعه اطراف مسجد جمکران از آن استفاده کرد اما رفع موانع قانونی نیازمند همراهی نهادهای بالادستی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/