اجرای حدود الهی به‌گونه‌ای باشد که باعث عبرت‌آموزی شود
اجرای حدود الهی به‌گونه‌ای باشد که باعث عبرت‌آموزی شود

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه حدود الهی باید به‌گونه‌ای اجرا شود که مایه‌ عبرت‌آموزی در جامعه باشد، گفت: دستگاه قضایی نباید از نارضایتی مجرمان هراسی داشته باشد، زیرا وجود نارضایتی در پرتوی اجرای حدود الهی یک امر کاملاً طبیعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس‌کل جدید دادگستری استان قم با تشکر از رئیس‌کل سابق و خیر مقدم به رئیس‌کل جدید دادگستری استان قم گفت: دستگاه قضایی شعبه‌ای از رسالت انبیاء را به‌عهده دارد و همان‌طور که پیامبر(ص) از جنس مردم بودند و میان مردم زندگی می‌کردند، مسئولان دستگاه قضایی هم باید میان مردم مانند مردم زندگی کنند.

وی با بیان اینکه “مسئولیت‌های مهمی که در نظام ما وجود دارد شاخه‌هایی از رسالت‌های پیامبر(ص) است.”، افزود: خروجی اقدامات رسول خدا در جامعه این بود که نفوس مردم تزکیه و حدود الهی در جامعه اجرا شود تا عبرت‌آموزی در متن جامعه نهادینه شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اضافه کرد: گفتار و رفتار قضات و مدیران قضایی در عملکرد افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه‌ می‌کنند، تأثیرگذار است و تذکرات و احکامی که در محاکم قضایی به افراد داده می‌شود آثار تربیتی زیادی در جامعه دارد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه دستگاه قضا تابع قانون است و خارج از قانون نمی‌تواند کاری انجام دهد، تأکید کرد: اگر بتوان در چارچوب قانون به‌گونه‌ای رفتار کرد که مایه عبرت‌آموزی جامعه شود تا حد زیادی می‌تواند جلوی تکرار و ترویج مفاسد را بگیرد چراکه عینیت یافتن عبرت‌آموزی در جامعه با اجرای حدود الهی ایجاد می‌شود.

امام‌جمعه قم با تصریح به اینکه در دستگاه قضا همه باید تابع قانون باشند، گفت: دستگاه قضایی نباید از نارضایتی مجرمان هراسی داشته باشد، زیرا وجود نارضایتی در پرتوی اجرای حدود الهی یک امر کاملاً طبیعی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/+