آمادگی آتش نشانی قم با ۵۰۰ نیروی‌ عملیاتی و تجهیزات تخصصی
آمادگی آتش نشانی قم با ۵۰۰ نیروی‌ عملیاتی و تجهیزات تخصصی

سازمان آتش‌نشانی قم با ۵۰۰ آتش‌نشان در ۲۵ ایستگاه و برخورداری از تجهیزات به‌روز، با ارائه خدمات امدادی و گروه‌های تخصصی، به تأمین ایمنی و آرامش شهروندان می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با اینکه زیرمجموعه‌ای از شهرداری است، اما به دلیل ارتباط مستقیم با جان و مال مردم، نقشی فراگیر و عمومی‌تر نسبت به دیگر سازمان‌های شهرداری دارد.

شیرینی فعالیت‌های سازمان به‌صورت دوسویه است؛ نخست برای کسانی که در شرایط اضطراری مانند آتش‌سوزی، تصادف و حوادث دیگر قرار می‌گیرند و با دقت، فداکاری و سرعت عمل آتش‌نشانان نجات می‌یابند و در وهله دوم خود آتش‌نشانان که توانسته‌اند فرد یا خانواده‌ای را از نگرانی در آورده و به نوعی برآورده‌کننده آرامش در جامعه هستند.

فعالیت ۵۰۰ آتش‌نشان در ۲۵ ایستگاه فعال سطح شهر قم، گواهی بر اهمیت توجه به مقوله ایمنی و رسیدگی به حوادث و حریق‌هاست که همواره عوامل و تجهیزات آتش‌نشانی را در حالت آماده‌باش کامل قرارداده است. علی زندیه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، با اشاره به فعالیت ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر، بیان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ۵۰۰ آتش‌نشان رسمی و داوطلب را به کار گرفته تا جان و مال شهروندان را در برابر حوادث حفظ کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: سازمان با تجهیزاتی شامل ۹۰ خودروی عملیاتی و ۷ موتورسیکلت با فناوری AFT برای خدمات امدادی آماده است.

وی وجود گروه‌های تخصصی در سازمان آتش‌نشانی را مورد توجه قرار داد و افزود: سازمان آتش‌نشانی قم علاوه بر تیم‌های امداد و نجات، گروه‌های تخصصی برای عملیات‌های خاص مانند نجات در کوهستان، کار در ارتفاع، غواصی، رسیدگی به تصادفات جاده‌ای و حوادث شیمیایی دارد که این گروه‌ها در شرایط خاص آماده‌باش هستند.

زندیه با تاکید بر اهمیت آموزش و پیشگیری در کاهش وقوع حوادث تصریح کرد: این سازمان سالانه دوره‌های آموزشی متعددی در سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته برای شهروندان برگزار می‌کند تا با ارتقای آگاهی عمومی، به افزایش ایمنی و پیشگیری از حوادث کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین، طی سال‌های اخیر تلاش‌های قابل توجهی در جهت به‌روزرسانی و خرید تجهیزات نوین انجام شده تا سطح ایمنی و توان عملیاتی سازمان بهبود یابد.