تدوین منشور حرکت‌های جهادی توسط بسیج سازندگی
تدوین منشور حرکت‌های جهادی توسط بسیج سازندگی

مسئول مرکز مطالعات راهبردی و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج سازندگی منشور حرکت‌های جهادی را که شامل بیانات مقام معظم رهبری در حوزه جهادی است، تدوین کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محمدرضا کریمی صبح امروز در پانزدهمین جلسه رسمی مجمع جهادگران استان قم که در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به سیر بیانات رهبر معظم انقلاب پس از انحلال جهاد سازندگی در سال ۱۳۷۹، گفت: این انحلال موجب ایجاد خلأهایی در حوزه سازندگی شد که با صدور فرمان تشکیل بسیج سازندگی از سوی مقام معظم رهبری، تلاش شد تا این خلاها برطرف شود.

مسئول مرکز مطالعات راهبردی و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: سازمان بسیج سازندگی به‌صورت قرارگاهی فعالیت می‌کند و از ۹ قرارگاه موجود در بسیج، دو قرارگاه به بسیج سازندگی اختصاص دارد؛ در این دو قرارگاه، فعالیت‌های جهادی و سازندگی باهدف اجرای منویات رهبری و در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در کشور پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به سند نوسازی و تحول بسیج سازندگی بیان کرد: این سند نقشه راهی است که طی ۵ سال آینده برای تحقق اهداف بسیج سازندگی تدوین شده است؛ سند مذکور، راهبردهای مشخصی را در راستای بیانات مقام معظم رهبری برای پیشبرد فعالیت‌های جهادی و سازندگی ترسیم می‌کند.

کریمی ادامه داد: بسیج سازندگی همچنین منشور حرکت‌های جهادی را که شامل بیانات مقام معظم رهبری در حوزه جهادی است، تدوین کرده و از این طریق به برنامه‌ریزی جامع و دقیق برای این حرکت‌ها کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: وظیفه ما ترویج و گسترش جریان‌های جهادی در کشور است تا این فعالیت‌ها هر روز گسترده‌تر و اثرگذارتر شوند.

مسئول مرکز مطالعات راهبردی و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی با تأکید بر کیفی‌سازی گروه‌های جهادی، گفت: این مرکز با رویکرد جذب، سازماندهی و آموزش، به دنبال ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های جهادی است؛ پس از جذب نیروها، آموزش‌های عمومی به آن‌ها داده می‌شود تا بتوانند به‌صورت تخصصی در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند.

وی با اشاره به ایجاد اندیشکده‌ای در بسیج سازندگی تصریح کرد: ما نیاز به یک اندیشکده داشتیم تا اسناد موردنیاز در حوزه فعالیت‌های بسیج سازندگی تولید شود؛ تاکنون دو محصول از این اندیشکده تولید شده است؛ کتابی درباره کار جهادی بر اساس آیات و روایات و دیگری پروژه‌ای برای مدل‌سازی محرومیت‌زدایی در سطح کشور است.

کریمی از پیگیری هم‌زمان سه عملیات در حوزه گفتمان‌سازی خبر داد و گفت: این عملیات‌ شامل پویش‌های عمومی، دوره‌ها و آموزش‌های سازندگی و الگوسازی برای حرکت‌های جهادی است؛ هدف ما این است که بتوانیم جریان‌های جهادی را به سمت اهداف بلندتری سوق دهیم و در این مسیر از الگوهای موفق استفاده کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: بسیج سازندگی به دنبال ترویج جریان‌های جهادی و سازندگی در کشور است و برای تحقق این امر نیازمند همکاری و همدلی تمامی فعالان این حوزه هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/