تمام مشکلات، ناشی از تحریم‌ها و عوامل خارجی نیست
تمام مشکلات، ناشی از تحریم‌ها و عوامل خارجی نیست

آیت‌الله مکارم‌شیرازی این گزاره که تمام مشکلات، ناشی از تحریم ها و عوامل خارجی و یا مسئولین سابق است، را نادرست دانسته و گفت: علت بسیاری از مشکلات کم کاری و اشتباهات خودمان است که باید سعی کنیم این وضعیت را تغییر بدهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر کشور و استاندار جدید قم به انتظارات مردم از مسئولین اشاره کرده و اظهار داشت: باید با تغییر مسئولین، در پیشبرد امور کشور، پیشرفت حاصل شود و مشکلات مادی و معنوی مردم کاهش یابد.

وی انتقاد سازنده را کارساز دانسته و خاطرنشان کرد: انتقاد باید به صورت منطقی باشد نه تخریبی و منتقدین ضمن بیان دلسوزانۀ انتقادات خود، راهکار هم ارائه کنند. 

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرده و گفت: مسئلۀ تورم و گرانی و افزایش نرخ ارز از مشکلات شاخص کشور است که در دولت جدید نیز نه تنها کاسته نشده، بلکه افزایش هم یافته است.

 آیت الله مکارم شیرازی به اجاره بهای سنگین مسکن و مشکلات مستأجران اشاره و تصریح کرد: اجاره مسکن به طور بی رویه و بدون قانون بالا می رود، البته برخی از مالکان نیز مقصرند ولی دولت هم در این زمینه وظایفی دارد که باید به آن عمل کند. 

وی اعتیاد را عامل بسیاری از مشکلات دانسته و خاطرنشان کرد: بسیاری از سرقت ها و امثال آن ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است که متاسفانه تهیه آن نیز بسیار آسان است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه این گزاره که تمام مشکلات، ناشی از تحریم ها و عوامل خارجی و یا مسئولین سابق است، را نادرست دانسته و گفت: علت بسیاری از مشکلات کم کاری و اشتباهات خودمان است که باید سعی کنیم این وضعیت را تغییر بدهیم. 

آیت الله مکارم شیرازی حجاب را از مسلمات دین اسلام برشمرده و افزود: برخی قصد تخریب حجاب بانوان از طریق کتاب و دیگر برنامه ها را دارند که باید ضمن آموزش صحیح حجاب به بانوان، جلوی این تخریب ها گرفته شود. البته باید توجه شود که برخورد قهری و خشونت آمیز در این زمینه نتیجه معکوس دارد.

وی شهر مقدس قم را پایتخت معنوی کشور برشمرده و خواستار تسهیل دسترسی و تأمین امنیت مردم در زیارت بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران و شناساندن جایگاه قم شدند.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه مشکلات شهر قم به مشکل فرودگاه قم اشاره کرده و اظهار داشت: بارها نسبت به فرودگاه قم به مسئولین تذکر داده ایم، ولی با اینکه اکثر موانع آن برطرف شده، ولی این طرح هنوز متوقف مانده است.

در پایان این دیدار، آیت‌الله مکارم شیرازی از تلاش های استاندار پیشین تشکر و برای استاندار جدید آرزوی موفقیت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/