روایتی از پزشک مجاهد قمی که در لبنان آسمانی شد
روایتی از پزشک مجاهد قمی که در لبنان آسمانی شد

همسر و فرزندان شهید راه قدس «علی حیدری» روایتی کوتاه از زندگی این مجاهد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، خبر شهادت پزشک صاحب نام، «علی حیدری» در گوش دنیا پیچیده است. علی حیدری، پزشک قمی مستقر در لبنان و رزمنده سال‌های جنگ تحمیلی و از «مدافعان حرم» بود که روز سه‌شنبه یکم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب لبنان به شهادت رسید.

وداع مردم قم با پزشک شهید “علی حیدری”+ فیلم

این پزشک مجاهد شهید در حالی که در حال خدمت به مردم مظلوم لبنان بود در آمبولانس مورد هدف پهپاد‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حیدری متولد قم بود و ۲۵ سال پیش با دختری لبنانی ازدواج می‌کند و حالا ۵ فرزند از او به یادگار مانده است.

 شهید حیدری قهرمان خط ولایت بود

حالا همسر پزشک شهید لب به سخن می‌گشاید و در وصف شهید علی حیدری می‌گوید: همسرم خط مقاومت را پیش گرفت و به شهادت رسید. من به او افتخار می‌کنم. شهید این عقیده را داشت که پایان این مسیر پیروزی و رسیدن به هدف است. 

وی تصریح کرد: مردم هر چقدر شهید دهند قوی‌تر می‌شوند، این شهادت افتخارآمیز است.آقای دکتر قهرمان بودند، قهرمان خط ولایت.

دختر شهید حیدری نیز با بیان اینکه من به شهادت پدرم افتخار می‌کنم، اظهار داشت: تاکید می‌کنم که دشمن هرگز اشک ما را نخواهد دید، اما ان‌شاءالله اشک پیروزی ما نزدیک است.

پیام فرزند شهید حیدری به رژیم صهیونیستی 

به گزارش تسنیم، پسر بزرگ خانواده برای ماندن در خط دفاع و مقاومت در لبنان به سر می‌برد، اما پسر کوچکتر از او مقابل دوربین می‌آید و در حالی که عکس حاج قاسم سلیمانی را بر سینه اش نصب کرده، تصریح کرد: شهید سلیمانی الگوی ما جوانان در لبنان و کل جمهوری اسلامی است.

وی افزود: من به رژیم صهیونیستی این پیام را می‌دهم که با شهادت پدرم هم نتوانستند به اهدافشان برسند و هرگز نخواهند رسید.

کوچکترین پسر شهید حیدری که حالا به جای لباس سیاه لباس رزم به تن کرده است، گفت: لباس رزمنده‌ها را بر تن کردم و می‌خواهم راهی که پدرم پیمود را ادامه دهم و از سربازان امام حسین(ع) و امام زمان (عج) باشم.

تشییع پیکر شهید دکتر علی حیدری در مسجد جمکران+عکس

وصیت شهید دکتر علی حیدری 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، شهید القدس دکتر علی حیدری، در آخرین مکالمه‌های صوتی خود، با زبانی سرشار از محبت و ایمان به راهی که در پیش‌داشت، از دغدغه‌های مادرانه و استخاره‌ای که برای آینده پسرش گرفته شد، پرده برداشت؛ وی گفت که استخاره‌، ماندن فرزندش را خوب نشان داده، و با آیه‌ای که به بهشت و شهادت اشاره داشت، آرامش و یقین به تقدیر الهی پیدا کرده بود.

شهید حیدری که قلبش مالامال از شوق شهادت بود، با آرامشی وصف‌ناپذیر و نگاهی به وصال الهی، گفت که به آرزوی دیرینه خود خواهد رسید؛ وی در وصیتی پر از عشق به انقلاب و امام راحل، خواستار آن شد که اگر پیکرش باقی ماند، در جوار مرقد امام خمینی(ره) به خاک سپرده شود و با فروتنی تمام گفت «اگر نشد، شرمنده‌ خداوند هستم.»

آنچه که در آخرین تصویر از دکتر به ثبت رسیده، تصویری از مظلومیت مردم لبنان در کنار کادر درمان است. در حمله رژیم صهیونیستی به بیماران و مردم بی پناه، پزشک مجاهد دکتر علی حیدری سرانجام در حین خدمت رسانی به مردم بی پناه در جنوب لبنان به شهادت رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/