آمارگیری‌هایی که انجام می‌شود باید نتیجه داشته باشند
آمارگیری‌هایی که انجام می‌شود باید نتیجه داشته باشند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آمارگیری‌هایی که در کشور انجام می‌گیرد، باید نتیجه داشته باشد و از آن‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان آمار ایران و همراهان وی با تأکید بر اهمیت آمار گفت: امروزه مسئله آمار جزو لاینفک اداره یک کشور است.

وی ادامه داد: مقوله آمار بسیار مهم است و پایه و یک اصل، هم برای برنامه‌ریزی و هم در حوزه مسائل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی محسوب می‌شود.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: هر کشوری در آمار بروزتر باشد، در مقام برنامه‌ریزی موفق‌تر خواهد بود و افق آینده و حال را بهتر می‌تواند ببیند. لذا آمار، آن هم آمار دقیق می‌تواند راهنمای یک کشور در محاسبات و برنامه‌ریزی‌های کلان باشد.

وی افزود: امروزه یکی از مسائل مهم اعتماد سازی است. یعنی بین سازمان آمار و صنوف مختلف در کشور که نیازمند جمع آوری آمار از آن‌هاست، باید اعتماد شکل گرفته باشد در غیر اینصورت مشکل ساز خواهد بود.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه نگذارید آمار در کشور بدون پیگیری بماند، عنوان کرد: آمار زیادی وجود دارد که بدون نتیجه و پیگیری معطل مانده و از نتایج آن درست استفاده نشده است، لذا آمارگیری‌هایی که در کشور انجام می‌گیرد، باید نتیجه داشته باشد و از آن‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: برای جمع‌آوری آمار، نیاز است که تببین درستی نسبت به این مسئله برای مردم داشته باشید و منافع آن را بیان کنید تا همکاری میان سازمان آمار و مردم صورت پذیرد. هرجا بین مردم و مسئولان اعتماد وجود داشته باشد این مفید خواهد بود و مقداری از این نیز به کارکرد مسئولین بستگی دارد که چگونه عمل کرده باشند.

نایب رئیس مجلس خبرگان در پایان افزود: کار شما مبنایی و اساسی است و آمار صحیح منجر به برنامه‌ریزی درست و برنامه‌ریزی درست منجر به توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/