طرح‌های نیمه‌تمام قم زودتر تعیین تکلیف شوند
طرح‌های نیمه‌تمام قم زودتر تعیین تکلیف شوند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با وزیر کشور بر تسریع در تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام قم همچون مونوریل، قطار شهری و فرودگاه قم تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با وزیر کشور با تاکید بر اینکه چاره‌ای برای طرح‌های نیمه کاره قم باید اندیشیده شود، افزود: مونوریل، قطار شهری و فرودگاه قم جز طرح‌های مهم روی زمین مانده هستند که باید زودتر تعیین تکلیف شود و در شرایطی که استان‌های کوچک در کشور صاحب فرودگاه هستند برای استان قم که میزبان مهمانان خارجی زیادی در طول سال است و سفر‌های خارجی به استان انجام می‌شود زیبنده نیست که از این زیرساخت مهم بی بهره باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جذب سرمایه گذار خارجی برای تعیین تکلیف طرح‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: سرمایه گذاران زیادی حاضر هستند در کشورمان سرمایه‌گذاری نمایند، اما مدیران میانی کشور مانع این اقدام می‌شوند و از وزیر می‌خواهیم که اختیارات ویژه‌ای به استانداران داده شود تا رشد و توسعه کشور سریع‌تر رقم بخورد.

وی ادامه داد: کار و اشتغال از اولویت‌های قم است و صنایعی که در قم مستقر می‌شوند باید سنخیتی با فضای فرهنگی قم داشته باشند و قم به عنوان شهر زیارتی نیاز به رسیدگی بیشتر دارد و مراکز اقامتی و ساخت هتل مناسب برای ماندگاری زائران در قم باید مورد توجه قرار گیرد .

حسینی بوشهری، تعیین تکلیف استانداران باقی مانده را در شرایط امروز ضروری دانست و گفت : ممکن است که روشن نشدن استانداران جدید در استان‌ها بی انگیزگی و روزمرگی و رقابت‌های منفی ایجاد نماید و چهره‌های مختلف را مطرح کند و اگر قرار است افراد را در استانداری‌ها جابه‌جا کنید یا تغییر دهید زود‌تر روشن شود تا وضعیت استان‌ها از بلاتکلیفی خارج شود چرا که روشن‌شدن استانداران در رشد و توسعه استان‌ها و رفع مشکلات شهر‌ها بسیار تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: حرکت در انتصاب استانداران کمی کند است و از ریاست جمهور می‌خواهیم اختیارات بیشتری به شما داده شود و شما هم اختیارات استانداران را در استان‌ها افزایش دهید و اختیارات بیشتر به استانداران واگذار کنید تا استان‌ها مجبور نباشند بر‌ای کوچک‌ترین تصمیم به تهران مراجعه کنند. 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انسجام در تعیین نیرو‌ها در سایر وزارتخانه‌ها را نکته‌ای کلیدی عنوان کرد که می‌تواند در کاهش مسائل و مشکلات موثر باشد.

 حسینی بوشهری تاکید کرد: استانداران جدید کار‌ها و طرح‌های نیمه تمام در شهر‌ها و استان‌ها را تعیین تکلیف کنند و انتظار این است که کار‌هایی را که شروع نشده را آغاز نکنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/