سرانه فضای آموزشی کشور باید به ۶.۱ متر برسد
سرانه فضای آموزشی کشور باید به ۶.۱ متر برسد

سرپرست امور آموزش‌وپرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان‌ برنامه‌وبودجه کشور گفت: طبق برنامه هفتم توسعه، سرانه فضای آموزشی باید به ۶.۱ متر و فضاهای ورزشی به یک مترمربع برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، رضا درویشی امروز در آیین افتتاح مدرسه مُعظم خیّری دکتر سید محمد برقعی در منطقه شهرک ایثار قم اظهار کرد: رئیس ‌جمهور نسبت به بهبود وضعیت مدارس و جمع‌آوری مدارس سنگی در سطح کشور توجه و تاکید ویژه‌ای دارند.

وی افزود: با عنایت رییس جمهور و رییس سازمان برنامه‌ و بودجه، پرداخت معوقات و حق‌الزحمه معلمان، زودتر از سال‌های گذشته انجام شده است.

سرپرست امور آموزش‌وپرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان‌ برنامه‌وبودجه کشور  اضافه کرد: طبق برنامه هفتم توسعه، سرانه فضای آموزشی باید به ۶.۱ متر و فضاهای ورزشی به یک مترمربع برسد که این وضعیت سرانه‌های آموزشی قم حدود ۵ متر است که در برخی از مناطق این کشور کمتر از ۲ متر است. است و دولت در مرتبه نخست جبران این جبران‌هاست.

وی همچنین با تاکید بر بهبود وضعیت سرانه‌های آموزشی قم، بیان کرد: وضعیت سرانه‌ آموزشی این استان به‌رغم نزدیکی به پایتخت مناسب نیست.

به گفته درویشی، سالانه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای جبران فضای آموزشی هزینه می‌شود.

به گزارش تسنیم، مدرسه بزرگ‌مقیاس دکتر برقعی که در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۶۰ مترمربع و زیربنای سه هزار و ۱۹۰ مترمربع به همت خیر دکتر سیدمحمد برقعی و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان در سه طبقه احداث شده، روز پنجشنبه با حضور مسوولان به بهره‌برداری رسید.

مدرسه خیری دکتر سیدمحمد برقعی علاوه بر ۱۴ کلاس درس، چهار کارگاه و آزمایشگاه، ۱۵ اتاق اداری و جنبی و همچنین نمازخانه‌ای به مساحت ۲۵۰ مترمربع دارد؛ این مدرسه بزرگ‌مقیاس ضمن بهره‌مندی از شاخصه‌های معماری اسلامی ایرانی، مجهز به سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی، سیستم جمع‌آوری آب خاکستری و همچنین آبگرمکن خورشیدی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/