استاندار قم گفت: باید گردشگری سلامت و مذهبی را در این استان تقویت کنیم و برای مسافران، اقشار فرهیخته و فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، اکبر بهنام جو در دیدار اسکندر مؤمنی وزیر کشور با آیت‌الله سید محمد سعیدی که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم در استان قم زیر نظر نماینده ولی‌فقیه انجام خواهد شد تا کارهای با سرعت خوبی پیش برود، اظهار داشت: دولت جهش خوبی را در تولید برق خواهد داشت و ۲۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت کشور اضافه خواهد شد و ما به دنبال این هستیم که دغدغه‌های استان نسبت به تأمین برق و آب را مرتفع کنیم.

 وی افزود: یکی از طرح‌های دولت استفاده از برق خورشیدی است که ما قول می‌دهیم این پروژه را هرچه سریع‌تر در استان قم شروع کنیم تا دغدغه برق مردم قم را برطرف کنیم.

 استاندار جدید قم با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی شهر مقدس قم گفت: با امکاناتی که در قم وجود دارد می‌توان در جهت رفع مشکلات فرهنگی از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: قم حرم اهل بیت و محل تردد مسافران و گردشگران زیادی بویژه در حوزه مذهبی و سلامت است که این موارد موجب می‌شود تا نگاه به قم نگاهی عادی نباشد.

بهنام‌جو افزود: در تلاش خواهیم بود تا ضمن توجه به مسئله گردشگری سلامت و مذهبی با انجام اقداماتی همچون نمایشگاه‌های فرهنگی بتوانیم در ماندگاری زائرین و مسافران گام برداریم. باتوجه‌به مذهبی بودن این شهر می‌تواند مقصدی برای کشورهای مسلمان باشد.

استاندار جدید قم خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری‌ها و همراهی‌ها بتوانیم در حوزه‌های گوناگون از جمله بهداشت و درمان، گردشگری، صنعت و فرهنگ گام‌های مؤثری برداریم.

بهنام‌جو ادامه داد: قم سالانه میزبان حدود ۲۰ میلیون زائر و گردشگر است، باید گردشگری سلامت و مذهبی را در این استان تقویت کنیم و برای مسافران، اقشار فرهیخته و فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: قم سالانه میزبان حدود ۲۰ میلیون زائر و گردشگر است، باید گردشگری سلامت و مذهبی را در این استان تقویت کنیم و برای مسافران، اقشار فرهیخته و فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ما بنا داریم روی آسیب‌های اجتماعی قم نیز به‌صورت ویژه کار کنیم، عنوان کرد: نگاه ما به قم نگاه عادی نیست و به دنبال توسعه همه‌جانبه در این استان هستیم.

 همچنین سید محمد آقامیری استاندار سابق قم نیز با بیان اینکه خدمت در جوار بارگاه نورانی کریمه اهل‌بیت (س) برای من افتخار بود، اظهار داشت: بنده خود را سرباز نظام می‌دانم و هرجایی که باشم حتی اگر مسئولیتی هم نداشته باشم قطعاً از دولت حمایت خواهم کرد؛ زیرا موفقیت دولت را موفقیت مردم می‌دانم.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/