برنامه وداع، تشییع و خاکسپاری شهید علی حیدری؛ پزشک ایرانی مستقر در لبنان که بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بود در قم و تهران اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، برنامه وداع، تشییع و خاک‌سپاری شهید علی حیدری؛ پزشک ایرانی مستقر در لبنان که بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بود در قم و تهران اعلام شد.

پیکر شهید علی حیدری پزشک ایرانی ساعتی قبل وارد کشور شد و قرار است عصر امروز ساعت ۱۵:۳۰ به معراج شهدا منتقل و مراسم وداع با پیکر شهید در محل «معراج شهدای تهران » برگزار شود.

همچنین مراسمی امشب بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده سیده حمیده خاتون باغ فیض تهران در جوار مزار پدر شهید برگزار خواهد شد و سپس برای وداع به شهر قم و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها منتقل می‌شود. 

آئین وداع با پیکر مطهر شهید دکتر علی حیدری پزشک قمی مقیم لبنان امشب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) برگزار می‌شود. این مراسم ساعت ۲۴ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود.

بعد از این آئین، پیکر این شهید والامقام در حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند امام جواد علیه السلام در قم طواف داده می شود و سپس برای تشییع و خاکسپاری به تهران انتقال داده می شود. 

پیکر مطهر شهید علی حیدری فردا جمعه بعد از اقامه نماز جمعه تهران، بر روی دستان نمازگزاران تشییع خواهد شد و سپس در حرم مطهر امام خمینی (ره) به خاک سپرده شود.

با توجه‌ به اینکه تعدادی از نزدیکان این شهید ساکن شهر قم هستند، مراسمی نیز به‌پاس بزرگداشت این شهید گران‌قدر در این شهر برگزار خواهد شد.

علی حیدری؛ پزشک قمی مستقر در لبنان و رزمنده سال‌های جنگ تحمیلی و از «مدافعان حرم» بود که روز سه شنبه یکم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب لبنان به شهادت رسید.

این پزشک مجاهد شهید در حالی که در حال خدمت به مردم مظلوم لبنان بود در آمبولانس مورد هدف پهپاد‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/