رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: یکی از راهبردهای اصلی دشمن، سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه جنگ تبلیغاتی و روانی علیه مردم ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سردار غلامرضا جلالی امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: ما همواره با تهدیدات مختلف از سوی دشمنان اسلام و انقلاب روبرو بوده‌ایم و از همین رو باید تمام تلاشمان را برای کاهش آسیب پذیری در برابر این مخاطرات به کار بگیریم. 

وی افزود: سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در راستای رسالت و وظایف خود تمام توان خود را برای حفاظت از مردم و دارایی‌هایشان و همچین زیرساخت‌های خدمت‌رسان به مردم و افزایش پایداری ملی به کار گرفته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به تشریح اقدامات این سازمان برای مقابله با تهدیدات در حوزه‌های مختلف مانند، سایبری، الکترونیکی و زیستی پرداخت و گفت: تمام تلاش سازمان پدافند غیرعامل کشور این است که آسیب پذیری‌ها به حداقل برسد و در صورت بروز تهدید، خدمات رسانی به مردم دچار اختلال نشود. مهم‌ترین اصل در این مسیر، توسعه آمادگی، تقویت انسجام ملی و حفظ آرامش عمومی جامعه است.

جلالی همچنین به جنگ ترکیبی و پیچیده دشمن اشاره و عنوان کرد: یکی از راهبردهای اصلی دشمن، سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه جنگ تبلیغاتی و روانی علیه مردم ایران است. آن‌ها در کنار اقدامات خصمانه خود مانند تحریم‌های ناجوانمردانه، با به‌کارگیری رسانه‌ها و عملیات روانی، به دنبال تأثیرگذاری مخربی بر روحیه و افکار عمومی جامعه و ایجاد فضای یأس و ناامیدی هستند. از این رو، مقابله با این جنگ شناختی از جمله مواردی است که باید در کنار سایر اقدامات دفاعی در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/