شورای فرهنگ عمومی قم پیشرو درسواد رسانه ای کشور است
شورای فرهنگ عمومی قم پیشرو درسواد رسانه ای کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در ساختمان اداری حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر اهمیت سواد رسانه ای در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: امروز شاهد جنگ رسانه ای دشمنان اسلام علیه انقلاب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در ساختمان اداری حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر اهمیت سواد رسانه ای در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: امروز شاهد جنگ رسانه ای دشمنان اسلام علیه انقلاب و ایران اسلامی هستیم به گونه ای که دشمن پیش از آغاز جنگ اقتصادی، جنگ همه جانبه رسانه ای خود را آغاز کرده است.

سید موسی حسینی کاشانی، اظهار داشت: بسیاری از شوراهای فرهنگ عمومی استان ها در سطح کشور به دنبال ارائه راهکارهای عملی و خروجی شورای فرهنگ عمومی این استان در موضوع سواد رسانه ای هستند.

وی با بیان اینکه باید برای ارتقای سواد رسانه ای جدی تر ورود پیدا کرد افزود: راهکار مقابله با تهاجم رسانه ای، ارتقای سواد رسانه ای در تمام قشرهای مردم است و تا سواد رسانه ای افزایش پیدا نکند، با هر شایعه ای شاهد واکنش های اجتماعی و اثرگذاری بر افکار عمومی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تاکید بر توجه به آموزش به عنوان یکی از راهکارهای ارتقای سواد رسانه ای در استان گفت: باید به صورت برنامه ریزی شده و علمی آموزش هایی برای خانواده ها، دانش آموزان با محوریت خانواده، مدرسه و مساجد در راستای ارتقای سواد رسانه ای مورد تاکید قرار گیرد.

حسینی کاشانی، آسیب های اجتماعی را موضوع اصلی شورای فرهنگ عمومی این استان برشمرد و گفت: آسیب های اجتماعی با وضوع رسانه، ارتقای سواد رسانه ای از جمله موضوعاتی دارای اولویت این شوراست و با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان رسانه ای به دنبال راهکارهای اجرایی برای ارتقای سواد رسانه ای در استان هستیم.

وی همچنین با اشاره به فراخوان تولید محتوا درفضای مجازی در این استان گفت: بر اساس این فراخوان تا کنون ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.