دانش مردم در حوزه جرائم سایبری باید ارتقا یابد
دانش مردم در حوزه جرائم سایبری باید ارتقا یابد

فرمانده انتظامی قم با بیان این که جرائم حوزه سایبری در این استان امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده‌است گفت: دانش مردم در حوزه مقابله با جرائم سایبری باید ارتقا یابد و دراین راستا پلیس اطلاع رسانی هرچه بیشتر دراین خصوص را انجام خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، به نقل از ایرنا سردار محمد رضا میرحیدری روز پنجشنبه  اظهار داشت: پلیس فتا استان قم از نظر مکانی جایگاه خوبی نداشت و از نظر نفرات پلیس تخصصی وضعیت خوبی نداشتیم از این رو در هفته فراجا پارسال کلنگ ساختمان پلیس فتا بر زمین زده شد و این مرکز اخیرا به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: چارت سازمانی پلیس فتا استان قم رشد خوبی کرده‌است و با توجه به پیگیری‌هایی که در مرکز با سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور داشتیم وی دستور پیگیری داد و که با توجه به تناسب جمعیتی قم بزودی توسعه منابع انسانی و تجهیزات پلیس فتا استان ارتقا می‌یابد.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: مجرمان با توجه به ابزار و انگیزه‌هایی که دارند با روش‌های نو باعث کلاهبرداری‌های اینترنتی و جرم‌های حوزه سایبری می‌شوند و در این بخش در ارتباط با آموزش و ارتقای سطح دانش مردم باید بیشتر کار کنیم.

وی ادامه داد: به پلیس فتا استان قم ماموریت داده‌ایم با قوت بیشتری در جهت حفط حرمت مردم و آرامش آنان در فضای مجازی تلاش کند.

وی یادآور شد: آمار جرائم حوزه سایبر در استان طی امسال نسبت به متوسط کشوری وضعیت خوبی را نشان می دهد ، امیدواریم در ۶ماه دوم سال‌جاری شاهد بهبود بیشتر رسیدگی و نتیجه بخشی به جرائم حوزه سایبر باشیم.