احداث فرودگاه در قم مطالبه مهم مردم، زائران و علماست
احداث فرودگاه در قم مطالبه مهم مردم، زائران و علماست

نماینده مردم قم در مجلس گفت: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته برای قم، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم؛ این استان هنوز فرودگاه ندارد، درحالی‌که این مسئله یکی از خواسته‌های مهم مردم و مراجع است تا زائران خارجی بتوانند به‌راحتی به این شهر سفر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام‌ قاسم روانبخش امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در سالن همایش‌های بین‌المللی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، به جایگاه ویژه قم در انقلاب اسلامی و جهان تشیع اشاره کرد و گفت: قم پایتخت تمدن جهان تشیع است و بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان تشیع را در خود جای‌داده است.

وی با بیان اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی (ره) شناخته نمی‌شود و نام امام نیز با نام قم پیوند خورده است؛ قم شهری جهانی است و موردتوجه تمام جهان اسلام و حتی بشریت قرار دارد.

روانبخش با اشاره به اینکه قم مرکز صدور ارزش‌های الهی و معنوی به جهان است، تصریح کرد: مردم قم همواره در طول تاریخ به‌ویژه در دوران معاصر نقش مهمی در حفاظت از دین اسلام و ارزش‌های انقلابی داشته‌اند و در روایات آمده است که اگر مردم قم نبودند، دین اسلام حفظ نمی‌شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این استان پیشرفت‌های خوبی در سال‌های اخیر داشته، گفت: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم؛ به‌عنوان نمونه، این استان هنوز فرودگاه ندارد، درحالی‌که این مسئله یکی از خواسته‌های مهم مردم و مراجع است تا زائران خارجی بتوانند به‌راحتی به این شهر سفر کنند.

وی در ادامه به مشکلات دیگر استان اشاره کرد و افزود: مترو قم باید سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و وضعیت بهداشت و درمان قم با نقطه مطلوب فاصله دارد؛ همچنین در حوزه مسکن، ۷۵ هزار واحد نیمه‌ساز داریم که باید تکمیل و به مردم تحویل داده شود.

روانبخش با تأکید بر اهمیت فرهنگی شهر مقدس قم، اظهار داشت: این شهر محل صدور فرهنگ انقلاب اسلامی است و دشمن به‌خوبی متوجه اهمیت قم شده و برنامه‌های جدی برای تضعیف این شهر دارد. 

وی نسبت به اظهارات برخی افراد درباره به‌رسمیت‌شناختن رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: این موضوعات بسیار نگران‌کننده است.

وی با تأکید بر لزوم مقابله با توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به‌خصوص در بخش فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشند و قم را به جایگاه شایسته خود برسانند.

روانبخش بر ضرورت همدلی و هماهنگی تمامی مسئولان استان تأکید کرد و گفت: با همدلی و همکاری تمامی مسئولان، دولت و مجلس می‌توانیم مشکلات قم را برطرف کنیم و این استان را به جایگاه مطلوب برسانیم.

وی همچنین برای استاندار جدید قم آرزوی موفقیت کرد و گفت: تمامی مسئولان باید به سربازان ولایت کشور تبدیل شوند تا بتوانیم شاهد پیروزی نهایی مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/