۱۸۸ هزار اثر به ۱۵ دوره جشنواره علامه حلی ارسال شد
۱۸۸ هزار اثر به ۱۵ دوره جشنواره علامه حلی ارسال شد

دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی گفت: ۱۸۸ هزار اثر در این ۱۵ دوره جشنواره ارسال شده و یک هزار اثر هم برگزیده شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالح مازنی امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی در مدرسه معصومیه(س) گفت: امروز اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی و دومین دوره آثار پژوهشی اساتید برگزار می شود؛ ۱۸۸ هزار اثر در این ۱۵ دوره جشنواره ارسال شده و یک هزار اثر هم برگزیده شده اند.

وی افزود: به شهادت ارزیابان دوره های مختلف جشنواره، آثار دوره های اخیر جشنواره کیفی تر از دوره های نخستین است و حتی می توانیم مدعی باشیم که برخی آثار استانی جشنواره به لحاظ کیفی از دوره های پیشین، برجسته تر و کیفی تر است.

دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی بیان کرد: خوشبختانه در دوره اخیر معاونت پژوهش حوزه تلاش گسترده ای در زمینه نهادینه سازی پژوهش در بدنه حوزه های علمیه و مدارس علمیه انجام داد.

وی ادامه داد: آموزش روش تحقیق به چهار هزار طلبه در تابستان قبل از جمله رویه های جدیدی است که در زمینه آموزش روش تحقیق به طلاب انجام شده است.

حجت الاسلام مازنی گفت: یکی از راهبردهای اصلی توسعه پژوهش در حوزه، آموزش اساتید در حوزه های مختلف پژوهشی بوده است.

وی افزود: توسعه جشنواره علامه حلی از مرحله کشوری به مرحله استانی و مدرسه ای یکی از راهبردهای جدی پژوهشی در حوزه بوده است؛ ۲۷۷ مدرسه علمیه در کشور دارای جشنواره مدرسه ای علامه حلی هستند.

دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی بیان کرد: توسعه گروه های علمی، انتشار و رونمایی مقالات دوره های دوازدهم و سیزدهم، انتخاب سه اثر در بخش ویژه از جمله ویژگی های این دوره از جشنواره علامه حلی است.

وی افزود: در سامانه جشنواره، ۱۲هزار و ۲۱۰ اثر ثبت شده است که یک هزار ۴۳۲ اثر مرتبط به جشنواره اساتید و مابقی مرتبط به جشنواره علامه حلی است.

حجت الاسلام مازنی گفت: از ۷۹۳ اثر در مرحله استانی به عنوان آثار برگزیده تجلیل شد که ۷۰ درصد آثار مرتبط به طلاب و مابقی مربوط به اساتید بود.

وی افزود: جشنواره علامه حلی استان قم دارای ۳۰ اثر برگزیده است و تهران، کاشان، یزد، اصفهان، فارس و…. در جایگاه های بعدی هستند. در بخش اساتید قم با ۱۰ اثر رتبه اول و البرز، یزد، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان و… نیز در جایگاه های بعدی قرار دارند.

دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی اعلام کرد: در بخش ویژه ۶۹ اثر مورد تجلیل قرار گرفت.

وی در پایان گفت: دو موضوع در بخش ویژه جشنواره بعدی گنجانده شده است که شامل “نقش حوزه های علمیه در راهبردهای دین داری جامعه” و همچنین “پژوهش و تبلیغ؛ ابزارها و شیوه ها” است. البته با توجه به شرایط اخیر جریان مقاومت، مسائل مرتبط به نقش حوزه در محور مقاومت نیز در بخش ویژه جشنواره آینده به عنوان یکی از موضوعات بخش ویژه دیده شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/