برنامه‌محوری در اقدامات فرهنگی شهرداری قم
برنامه‌محوری در اقدامات فرهنگی شهرداری قم

سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اهمیت برنامه محوری در حوزه اقدامات فرهنگی شهرداری قم گفت: بر همین اساس تدوین طرح جامع فرهنگی شهرداری قم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، سیدمحمد موسوی‌منش در نشست صمیمی شهردار قم و مدیران شهری با جمعی از نخبگان منتخب استان قم اظهار کرد:  فرآیند محور کردن فعالیت‌های حوزه فرهنگی شهر یکی از مهم‌ترین چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی استان بود که در این مسیر تدوین طرح جامع فرهنگی شهر قم آغاز شد.

وی افزود: این طرح با نگاه به سند چشم‌انداز شهر قم و بر مبنای اهداف کمی و کیفی در حوزه فرهنگی تدوین می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راهبردهای این حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی، افزایش سلامت و نشاط اجتماعی، پیشگیری از بروز کاهش آسیب‌های اجتماعی، بازشناسی هویت اسلامی ایرانی و ارزش‌های تاریخی انقلابی محلات و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری شهری مذهبی شهر قم است و ما نخبگان استان برای تدوین هرچه بهتر این سند دعوت می‌کنیم.

موسوی‌منش اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف سازمان فرهنگی شهرداری قم برنامه‌های مناسبی پیش‌بینی شده و ۱۹۸ پروژه با مبلغ حدود ۸۲۰ میلیارد تومان در بودجه شهرداری گنجانده شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: برگزاری رویداد سقاخانه، تولید آثار هنری برای معرفی چهره‌های ماندگار و هنری استان قم، تدوین آثار مکتوب مانند «تذکره الشهدا»، تدوین تاریخ شفاهی محلات، توسعه خانه‌موزه‌ها و حمایت ویژه از مساجد و کانون‌های فرهنگی ازجمله فعالیت‌های شهرداریقم در سال جاری است.