آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه قم
آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه قم

معاون شهردار قم از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه به منظور کاهش ترافیک این حوزه خبر داد و گفت: این پروژه پس از اخذ مصوبه شورای ترافیک در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، عباس حلوایی‌زاده در نشست صمیمی شهردار قم و مدیران شهری با جمعی از نخبگان منتخب استان قم، اظهار کرد: با توجه به بودجه عمرانی شهرداری قم در سال جاری پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفت و باید اذعان کرد که قم در سال جاری در حوزه پروژه‌های عمرانی پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

وی افزود: ماه گذشته سند تعریف پروژه‌های شهری استان بر اساس طرح جامع ترافیک مصوب شورای ترافیک استان و زیرمجموعه شورای‌عالی ترافیک کشور در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های شاخص شهرداری در سال جاری خاطرنشان کرد: مسیر دسترسی جنوب شرقی تقاطع مدافعان سلامت با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، همچنین پروژه رمپ‌های محور فردوسی با بلوار پیامبر اعظم (ص) با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در دستور کار معاونت عمرانی قرار دارد و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حلوایی‌زاده اضافه کرد: پروژه تقاطع خیابان شهید کبیری با شهر قائم یکی دیگر از پروژه‌هایی است که با اعتباری بالغ بر ۳۳۸ میلیارد تومان در دست احداث قرار گرفته است و امیدواریم با احداث این پروژه بتوانیم مقدار قابل‌توجهی از ترافیک شهری در این منطقه را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: رمپ و لوپ جنوب شرقی تونل غدیر واقع در فاز پنج بلوار عمار یاسر یکی دیگر از پروژه‌هایی است که ابتدای سال به بهره‌برداری رسید، همچنین مسیر دسترسی شرقی این پروژه نیز در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تا پایان سال آن را به مرحله بهره‌برداری برسانیم؛ در این پروژه ادامه تملکات فاز پنج عمار یاسر در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: تقاطع سه سطحه میدان سپاه یکی دیگر از طرح‌هایی است که پس از تصویب در شورای ترافیک استان در دستور کار قرار گرفته و روگذر تقاطع فردوسی به صدوق نیز در این منطقه تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

حلوایی‌زاده تاکید کرد: پروژه روگذر حافظ خط اتصال مناطق ۳ و ۶، آغاز به کار کرده است، همچنین روگذر نیک‌اندیش که اتصال مناطق سه و پنج است با پیشرفت ۶۵ درصدی که دارد تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت کاهش ترافیک اطراف حرم، تصریح کرد: احداث تونل امام موسی صدر سمت غربی حرم مطهر از پروژه‌های پیش‌بینی شده است و با احداث آن مقدار قابل‌توجهی از ترافیک اطراف حرم کاسته می‌شود و به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اهمیت توجه به مناطق بافت قدیمی قم گفت: بازگشایی خیابان دروازه ری که در بافت قدیمی شهر قرار دارد، یکی از پروژه‌های شهر قم بود که ۶۰ سال است به اتمام نرسیده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری تملکات به اتمام رسیده است و در مرحله روکش آسفالت قرار دارد.

حلوایی‌زاده عنوان کرد: احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی استاندارد یکی از موارد مورد توجه بوده است، همچنین در این مورد افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز مورد توجه شهرداری قرار داشته است، از همین رو احداث ایستگاه فرماندهی آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم (ص)، احداث ایستگاه شماره سه کشاورز جنوبی و احداث سایت تمرین آتش‌نشانی از جمله پروژه‌هایی بوده که در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره)، فرهنگسرای شهریار، گرم‌خانه شهرک فاطمیه، تکمیل مجموعه فرهنگی ورزشی امام موسی صدر، پروژه‌های تعمیر و نگهداری پل‌ها، عملیات جدول‌گذاری مناطق مسکن ملی، زمین‌های ورزشی روباز، آسفالت معابر شهری و مدارس و نصب و راه‌اندازی آسانسور پل‌های عابر پیاده از پروژه‌هایی بود که در سال جاری به صورت پیوسته دنبال شده و توسط معاونت عمرانی شهرداری انجام شده است.