پیشرفت مناسب احداث ۸ هزار واحد از پروژه‌های مسکن ملی در قم
پیشرفت مناسب احداث ۸ هزار واحد از پروژه‌های مسکن ملی در قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: حدود ۸ هزار واحد تعهد اولیه ماست که به شرط تأمین مالی از جانب اعضا و شبکه بانکی به سرعت تحویل داده خواهد شد. پیمانکاران تقریبا از مرداد سال گذشته شروع به کار کرده‌اند و شاهد پیشرفت بسیار خوبی هستیم.

وحید وزیری‌راد در گفتگو با خبرنگار نسیم قم، با اشاره به وضعیت عملکرد پیمانکاران در نهضت ملی مسکن استان قم گفت: برخی بلوک‌ها بسته به زمان شروع پروژه‌ها پیشرفت ۹۰ درصدی را شاهد هستیم. ما ۱۲ شرکت تعاونی را وارد کردیم که یکی از آن‌ها اقماری است و چند تعاونی زیرمجموعه خود دارد، بنابراین مجموعا ۱۲ تعاونی در زمینه مردمی سازی نهضت ملی مسکن فعالیت دارند.

وزیری‌راد در پاسخ به این سوال که این پیمانکاران چند مسکن می‌سازند، افزود: حدود ۸ هزار واحد تعهد اولیه ما است که به شرط تأمین مالی از جانب اعضا و شبکه بانکی به سرعت تحویل داده خواهد شد. پیمانکاران ما تقریبا از مردادماه سال گذشته شروع به کار کرده‌اند و باتوجه به سرعت پروژه‌ها در واحدهای حیاط‌دار و انبوه‌ساز مشغول هستند که پیشرفت بسیار خوبی شاهد هستیم. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم در پاسخ به این سوال که چنانچه نیروی انسانی از انجمن صنفی کارگران درخواست شود از ظرفیت داخلی طی چند روز آن را تأمین می‌کنید، بیان کرد: انجمن صنفی کارگران ساختمانی یک آمار بسیار زیادی از کارگران و استادکاران را در مجموعه خود دارد. دو راه جلوی پای ما قرار دارد؛ اول اینکه از روش‌های نوین و صنعتی تولید ساختمان استفاده می‌کردیم. دوم تأمین نیروی منابع انسانی و کارگران ماهر و استادکاران است.

وی عنوان کرد: اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیروهای بومی را از طریق انجمن صنفی کارگران معرفی خواهد کرد. از طرفی هر میزان نیروی داخلی را که نتوانستند تأمین کنند، پیمانکاران موظفند طبق قانون مراجعه کرده تا اتباع خارجی را با مجوز در خدمت خود قرار دهند. فقط اتباع غیرمجاز مسئله‌ساز هستند. 

وزیری‌راد تصریح کرد: ما از زمان اعلام نیاز واقعی تا زمانی که وارد مسیر درخواست کارگران فصلی می‌شوند، طی ۳ الی ۴ روز از بانک اطلاعاتی که در انجمن صنفی کارگران موجود است تأمین نیرو خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/