لزوم توسعه دامنه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به معضلات جامعه
لزوم توسعه دامنه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به معضلات جامعه

همایش رؤسا و دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و احکام دبیران شورای امر به معروف ادارات استان به آنها اعطا شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، همایش رؤسا و دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی و دیگر اعضا و مدیران سازمان‌ها و ادارات استان قم امروز در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام کرباسی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم گفت: هر تریبون و هر مسئولیتی می‌تواند زمینه‌ساز سعادت و شقاوت مدیر و مسئول باشد.

 وی با بیان اینکه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر صرفاً عملکرد و شرح وظایفش منحصر به حوزه عفاف و حجاب نیست افزود: این ستاد ترکیبی از اعضا و مدیران سازمان‌های مختلف استان قم است که هر یک وظایفی را در خصوص این دو فریضه مهم الهی بر عهده دارند و باید به همه وظایف خود عمل کنند.

 کلباسی خاطرنشان کرد: این ستاد آمادگی دارد حتی در حوزه نظارت و بازرسی و نظارت مردمی در ساختار و قالب مشخصی با دیگر ادارات همکاری داشته باشد.

 وی تأکید کرد: فعال‌کردن گروه‌های مردمی جهت هم‌افزایی و مشارکت بیشتر در مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در دستور کار قرار دارد و تشکیل قرارگاه مشترک با همکاری نهادهای قضایی نیز دنبال می‌شود.

 در ادامه حجت‌الاسلام‌ حسینی‌مقدم، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم نیز دراین‌خصوص گفت: معضلات بسیاری در جامعه وجود دارد که نیازمند توسعه دامنه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

 وی افزود: کار بزرگ امام خمینی (ره) این بود که با اصل و اساس تمام مفاسد که حکومت پهلوی بود به مبارزه برخاست.

 حسینی‌مقدم خاطرنشان کرد: به واسطه گستردگی این دو فریضه الهی می‌توان در جامعه اقدامات بزرگی را انجام داد و به نتیجه رساند تا جامعه تهی از مفاسد شود.

 وی یادآور شد: جامعه همانند یک کشتی بر روی آب است و نمی‌توان گفت عملکرد افراد حاضر در این کشتی فردی است درحالی‌که اگر کشتی توسط شخصی سوراخ شود جان تمام افراد حاضر در کشتی به خطر خواهد افتاد.

 لازم به ذکر است سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی به‌عنوان ریاست شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم و همچنین اعطای احکام به رؤسا و دبیران شوراهای امر به معرو ادارات استان از دیگر بخش‌های این همایش بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/