سارقان مأمورنما در قم دستگیر شدند
سارقان مأمورنما در قم دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری باند سارقان با پوشش مأمور و کف زن فیوج خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سرهنگ جعفر عباسعلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت تحت پوشش مأمور، از شاکی تبعه عراقی، توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید سارقان با معرفی خود به‌عنوان پلیس مواد مخدر، ضمن بازرسی بدنی از شکات، اقدام به سرقت ۶۰۰ دلار از وی کرده بودند که این موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: مأموران تحقیقات خود را در خصوص این پرونده آغاز و در بررسی‌های اولیه پی بردند سرنشینان ۲ دستگاه خودروی پراید، مدتی است در حال ارتکاب سرقت‌های سریالی به روش کف‌زنی از زائران عراقی هستند.

عباسعلی پور ادامه داد: با انجام یک‌سری اقدامات پلیسی صاحبان خودروها شناسایی که با بررسی‌های تکمیلی، مشخص شد که این متهمان از طایفه فیوج و دارای سوابق متعدد هستند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: با تلاش‌های گسترده و شبانه‌روزی مأموران موفق شدند یکی از خودروهای متهمان که در حرکت بوده را شناسایی و با اجرای طرح مهار، ۵ نفر سرنشین دستگیر و خودروی موصوف نیز توقیف شد.

وی بیان کرد: در بازجویی‌های پلیسی به عمل آمده و باتوجه‌به وجود مدارک و مستندات لازم متهم به بزه انتسابی معترف و در بازرسی از وی هزار روپیه اسکناس از پشت قاب گوشی تلفن همراه کشف شد.

عباسعلی پور اعلام کرد: با انجام یک‌سری اقدامات فنی و پلیسی به عمل آمده مشخص شد متهمان به‌دفعات به شهر قم تردد داشته و علاوه بر شهر قم به شهرهای مشهد مقدس، شهرهای شمالی کشور و همچنین شهرستان اطراف تهران نیز تردد داشته‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم عنوان کرد: در تحقیقات تکمیلی متهمان به ارتکاب بیش از ۵۰ فقره سرقت به شیوه کف‌زنی از اتباع عراقی و پاکستانی در شهر قم از سال گذشته تاکنون اعتراف کردند.

عباسعلی پور ضمن توقیف دیگر خودروی مذکور، تصریح کرد: در نهایت متهمان به دادسرا معرفی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/