انهدام ۷ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در قم
انهدام ۷ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در قم

فرمانده انتظامی استان قم از انهدام ۷ باند تهیه و توزیع مواد مخدر و دستگیری ۱۷ نفر قاچاقچی در عملیات پلیس استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محمدرضا میرحیدری امروز در حاشیه بازدید از کشفیات اخیر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، گفت: در راستای مبارزه و مقابله با سوداگران مرگ و پدیده شوم مواد مخدر که یکی از اهداف استکبار جهانی است، یکی از اولویت‌های پلیس استان در نیمه اول امسال پاک‌سازی مناطق آلوده، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر، جلب رضایت مردمی و رفع دغدغه‌های خانواده‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال نیز در ارتباط با دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر مصمم‌تر هستیم، افزود: طی ۱۰ روز اخیر همکاران موفق شدند ۷ باند توزیع مواد مخدر را شناسایی، متلاشی و ۱۷ نفر را دراین‌رابطه دستگیر که ۹ دستگاه خودرو از آن‌ها توقیف و بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

میرحیدری با بیان اینکه ۴۵۰ کیلوگرم مواد مکشوفه تریاک و مابقی سایر مواد مخدر بوده است، ادامه داد: یک قاچاقچی مواد مخدر نیز شناسایی و قبل از دستگیری برای امحا مواد مخدر خودرو خود را آتش زده که نامبرده دستگیر و تحویل مقام قضائی استان شد. 

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: این نوید را به مردم عزیز می‌دهم که ما از حقوق آنها و از حقوق جوانان عزیز که سرمایه این مملکت هستند دفاع خواهیم کرد، برای ما فرقی نمی‌کند این مواد در چه استانی مصرف شود، بحث مقابله و مبارزه با مواد مخدر به‌عنوان یک هدف در صدر اولویت‌های ما قرار دارد.

وی گفت: نیروهای شجاع پلیس مبارزه با مواد مخدر استان این اجازه را نمی‌دهند که قاچاقچیان به‌راحتی و به‌سهولت از محورهای مواصلاتی تردد کنند، در پایش و هوشمندسازی محورها اقدامات خوبی را دنبال می‌کنیم و انشاالله با راه‌اندازی ایست و بازرسی که بتواند گلوگاه باشد برای دستگیری این افراد وارد عمل شده و مجال به آن‌ها نخواهیم داد و با تحویل به دستگاه قضائی انشاالله به سزای عمل‌شان خواهند رسید.

فرمانده انتظامی استان قم ضمن قدردانی از دستگاه قضائی و دادستان استان اضافه کرد: با نگاه مثبت همکاران بیش از ۳۰ میلیارد تومان ارزش مواد مکشوفه بوده است.

میرحیدری با بیان اینکه ۱۵ کیلوگرم از مواد مکشوفه هروئین است، عنوان کرد: هر گرم از این مواد می‌تواند تعداد زیادی از جوان‌ها را از لحاظ جسمی و روحی از چرخه خارج کند، همیشه دعای خیر مردم عزیز پشت سر همکاران که جان خود را در کف دست می‌گذارند بوده و همکاران نیز در اجرای مأموریت‌ها باقوت بیشتر این رسالت را اجرا خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/