نقش محوری قرارگاه ۱۹ دی در کاهش آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی
نقش محوری قرارگاه ۱۹ دی در کاهش آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(علیه السلام) استان قم گفت: به لطف الهی و در سایه فعالیت منسجم قرارگاه ۱۹ دی در سال‌های اخیر شاهد کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان قم بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سردار محمدرضا موحد امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان قم که با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان نیز همراه بود، گفت: با تشکیل قرارگاه ۱۹ دی و فعالیت منسجم آن در اجرای ماموریت های محوله به لطف الهی، روند آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان کاهشی بوده است.

وی افزود: همچنین با راه‌اندازی کمپ دین پایه کرامپ، توانسته ایم سطح شهر مقدس قم را از حیث حضور معتادین متجاهر به حداقل برسانیم و هم اکنون نیز در این کمپ نمونه کشوری، ۶۰۰ نفر تحت درمان هستند.

سردار موحد گفت: از سوی دیگر باید به راه اندازی و فعالیت خانه های مهر و اعتماد در قم اشاره کرد که از جمله ابتکارات مؤثر سپاه استان در عرصه های اجتماعی بوده و خوشبختانه به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح شده است.

وی یادآور شد: در خصوص کمک به رفع موانع تولید نیز، قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا (ع) سپاه استان به بیش از ۳ هزار کارخانه در سطح استان سرکشی شده و مورد عارضه یابی قرار گرفته که در حوزه های تامین زیرساخت، مواد اولیه، انرژی و رفع سایر مشکلات، کمک های شایان توجهی به واحد‌های صنعتی تولید کننده صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام موسوی؛ رئیس کل دادگستری استان قم نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری و تعامل نهادها و سازمان ها و ارگان ها با مجموعه دستگاه قضایی در سطح استان به خصوص سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) گفت: ضمن تقویت تعاملات درون استانی با دستگاه ها و نهادها به طور جدی به دنبال آن هستیم که در عرصه مسایل فرهنگی و اجتماعی با تعامل مطلوب با سپاه و بسیج با قوت برنامه های مورد نظر را اجرایی کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/