پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات قم
پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات قم

مدیرکل هواشناسی استان قم از فعالیت سامانه بارشی در استان قم خبر داد و گفت: بارش رگباری باران، وزش باد نسبتا شدید و احتمال بارش برف در ارتفاعات استان وجود دارد.

مهران حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با بیان اینکه از بعد از ظهر روز چهارشنبه دوم آبان ماه، یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود، گفت: این سامانه تا شامگاه پنجشنبه نقاط مختلف استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت، بارش رگباری باران، وزش باد نسبتا شدید و احتمال بارش برف در شامگاه پنجشنبه در ارتفاعات وجود دارد، تصریح کرد: برای روزهای چهارشنبه تا جمعه هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: در روزهای هشدار، احتمال کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی هنگام بارندگی و اختلال در رفت‌و آمد جاده‌ای وجود دارد.

حیدری افزود: با توجه به وزش باد نسبتا شدید و بارندگی، احتمال آسیب دیدن سازه‌های موقت و ناپایدار، آبگرفتگی معابر و خسارت دیدن محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در روزهای چهارشنبه تا جمعه، احتیاط در رفت و آمد جاده‌ای، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های آسیب پذیر مانند گلخانه‌ها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: در این مدت، عدم توقف زیر درختان کهنسال یا ساختمان‌های نیمه کاره، حفاظت از محصولات کشاورزی، اجتناب از فعالیت در ارتفاع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از پرواز با هواگردهای سبک یا استفاده از دستگاه‌های پروازی کوچک‌، الزامی است.

حیدری بیان کرد: سرعت وزش باد در سه روز آینده ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. کمینه و بیشینه دمای استان قم در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب مربوط به دستجرد با ۲.۳ و نیزار با ۳۰.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

مدیرکل هواشناسی قم گفت: روند کلی دما طی روزهای آینده در این استان کاهشی است و امروز نیز کاهش دما محسوس بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/