امنیت شغلی کارگران خدماتی تامین شود
امنیت شغلی کارگران خدماتی تامین شود

محرری با تأکید بر حفظ امنیت شغلی کارگران خدماتی گفت: کار در حیطه خدمات شهری سخت، زیان‌آور و کم جاذبه است، باید برای کارگرانی که در بافت فرسوده و مناطق پرخطر فعالیت می‌کنند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، محسن محرری در صد و چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، با اشاره به مطرح‌شدن لایحه مناقصه پیمان‌های خدمات شهری شهرداری قم اظهار کرد: وضعیت کارگری در شرایط کشور و قم شرایط خوبی نیست.
وی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا در شرایط کارگری مشکل دارد افزود: بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی و صنفی با کمبود کارگر مواجه هستند.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: هیچ واحد صنفی فعالی با دستمزد مصوب نمی‌تواند نیروی کارگری باکیفیت را جذب و حفظ کند.
محرری در ادامه به‌سختی کار در حوزه خدمات اشاره و بیان کرد: کار در حیطه خدمات شهری سخت، زیان‌آور و کم جاذبه است و اگر مشوق‌های لازم را در نظر نگیریم حفظ و ثبات کارگر اتفاق نمی‌افتد.
وی تلاش پاکبانان در قم را کسب امتیاز تمیزترین شهر کشور یادآور شد و ادامه داد: اگر شهرداری قم هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای پیمان‌های نظافت شهری پیشنهاد داده است باید به نحوی این عدد را بررسی کنیم که در قالب این مبالغ برای کارگر امنیت شغلی ایجاد شود.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: کار در حیطه نظافت شهری در مناطق مختلف متفاوت است و باید برای کارگرانی که در بافت فرسوده و مناطق پرخطر فعالیت می‌کنند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.
وی سپس به لزوم حمایت از کارگران برای ارتقای کیفیت خدمات شهری اشاره کرد و یادآور شد: همینطور که در شهرداری اضافه‌کار ترمیمی داریم چه ایرادی دارد که برای کارگران هم این را داشته باشیم.
محرری در پایان عدم ایجاد امنیت شغلی را مانع تربیت کارگران ماهر دانست و ابراز کرد: در صورتی که نتوانیم کارگران خود را از نظر مالی تامین کنیم، احساس تعلق ایجاد نشده و نیروی کار خود را پس از ۶ ماه و قبل از ایجاد مهارت از دست خواهیم داد.
انتهای پیام/