پیشگیری از وقوع آبگرفتگی‌ در منطقه یک شهر قم
پیشگیری از وقوع آبگرفتگی‌ در منطقه یک شهر قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به تشکیل ستاد بحران در این منطقه با آغاز فصل بارش‌ها گفت: با انجام اقدامات گسترده از تکرار آب‌گرفتگی در معابر منطقه یک جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، محمدحسین علی اکبری در گفت‌گویی با اشاره به اینکه فصل پاییز که می‌رسد بارش باران در نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود اظهار کرد: در استان قم نیز اگرچه کمی دیرتر ولی معمولاً بارش‌های باران پاییزی رخ می‌دهد که در سال‌های مختلف مقدار و زمان بارش‌ها متفاوت است.

وی افزود: بارش باران برکات فراوانی برای مردم و به ویژه کشاورزان دارد و موجب ایجاد طراوت و شادابی در سطح شهر و افزایش شور و نشاط در سطح جامعه می‌شود، اما گاهی اوقات مشکلات و چالش‌هایی را نیز برای مردم ایجاد می‌کند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: یکی از مهمترین چالش‌ها در سطح شهر قم، آب‌گرفتگی در کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر مختلف سطح شهر است که طی سال‌های گذشته تکرار شده است و وقتی که بارش‌ها افزایش می‌یابد، این چالش نیز بیشتر می‌شود.

علی اکبری تاکید کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه نظیر لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و ایجاد کانال‌های جدید برای دفع آب‌های سطحی یکی از مهمترین اقدامات است که باید همواره پیش از آغاز فصل بارش‌ها انجام شود.

وی گفت: با توجه به نزدیک بودن فصل بارندگی و لزوم جلوگیری از آبگرفتگی‌های احتمالی، پاکسازی و لایروبی کانال‌ها از اولویت‌های اصلی خدمات شهری شهرداری منطقه یک بوده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم عنوان کرد: با تلاش و همت کارکنان معاونت خدمات شهری تعداد ۳۵ نقطه در سطح منطقه شناسایی شد و اقدامات اجرایی به‌سرعت و دقت در حال انجام است.

علی‌اکبری با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای این عملیات، تسهیل خروج آب‌های سطحی و جلوگیری از هرگونه مشکل در معابر شهری است، افزود: با توجه به تشکیل جلسات ستاد بحران شهرداری منطقه یک، عملیات گسترده‌ای در این خصوص در سطح منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: امیدواریم با این اقدامات پیشگیرانه، سطح منطقه در فصل بارندگی با کمترین مشکلات آب‌گرفتگی مواجه شود.