از نظرات نخبگان در اداره امور قم استفاده شود
از نظرات نخبگان در اداره امور قم استفاده شود

رئیس بنیاد نخبگان استان قم بر لزوم استفاده از نظرات نخبگان استان در مدیریت امور شهری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سیدسعیدرضا منتظری امروز در دیدار چهره‌به‌چهره شهردار و مدیران شهری قم با منتخبی از نخبگان شهر قم که در محل سالن جلسات شهید مولوی شهرداری قم برگزار شد، گفت: برگزاری این نشست میان شهردار و جامعه نخبگانی شهر امیدبخش است، زیرا شهردار قم از جامعه نخبگانی است و زحمات، تحولات و تلاش‌های شهرداری در حوزه تحول شهر شایسته تقدیر است که بر همگان پوشیده نیست.

وی جمع حاضر را گزیده‌ای از جمعیت نخبگانی استان عنوان کرد و افزود: جمع حاضر از متخصصان در حوزه مهندسی عمران، معماری و خدمات شهری هستند که امیدواریم ضمن آشنایی با توانایی‌های آن‌ها بتوانیم در عرصه مدیریت شهری شاهد به‌کارگیری ایده‌ها، نظرات و در نتیجه تحول مشخص در حوزه خدمات شهری باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله این بنیاد عنوان کرد: این بنیاد با فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفته است و امروز در حال فعالیت در حوزه نخبه‌پروری، تسریع و تسهیل علم‌اندوزی و فعالیت نخبگان هستیم که تلاش در راستای این موضوعات موجب به دست آوردن جایگاه سوم نخبه‌پروری در دنیا شده است.

منتظری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گوناگون در حوزه کاری بنیاد نخبگان تصریح کرد: در بنیاد نخبگان برنامه‌های مختلفی فراهم شده است که مهم‌ترین آن زمینه فعالیت‌های میدانی است، به‌علاوه از دیگر تصمیمات این مسیر بورسیه‌سازی دانشجویان در حوزه صنعت و اقدامات میدانی است.

وی دریافت ۳۰۰۰ کد استخدامی و جذب نخبگان در هیئت‌های علمی، برگزاری هسته‌های مسئله محور در سطوح مختلف برای حل مشکلات اجرایی چه در حوزه دولتی و چه در حوزه بخش خصوصی، مسکن نخبگان و وام‌های نخبگانی را از دیگر برنامه‌های صورت گرفته برای نخبگان عنوان و از همکاری‌ها و همراهی‌های شهرداری قم تقدیر و تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/